Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mobil Programlama | BM320 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yusuf MUŞTU |
Ders Veren | |
Amaç |
Güncel kullanılan Mobil cihazlarını ve işletim sitemlerini tanıma. Bu cihazlar için uygulamalar geliştirebilir becerisi kazanabilmektir |
Ders İçeriği |
J2ME, Netbeans, intro JavaSE temelleri, Java Temeleri Java kalıtım, arayüz, istisna MIDlet ler, MIDlet SMS gönderme, Kullanıcı ara birimi oluşturma ,Listeler formalar Screen, dokunmatik ekran, Sürekli Kayıt veri tabanı, http ve TCP bağlantılı çalışma, Android uygulamaları |
Ders Kaynakları |
J2ME in a Nutshell Kim Topley Publisher: O´Reilly Edition March 2002 ISBN: 0-596-00253-X, 478 pages
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mobil Geliştirme Ortamlarının Tanıtılması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
2 | Android Platformu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Android Bileşenleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Flutter Geliştirme Ortamı ve Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
5 | Dart Programlama Dili ve Özellikleri | |
6 | Arayüz tasarımı | |
7 | Widgets | |
8 | State Management | |
9 | Veri Depolama İşlemleri | |
10 | Sensörlerin Kullanımı | |
11 | Servis Kullanımı | |
12 | Firebase Kullanımı | |
13 | Uygulama Yayınlama | |
14 | Prensipler, Temiz Kod, SOLID, Tasarımsal Kalıplar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri yaratabilme | |||
Cihaza özel, yerel uygulamalar tasarlama ve geliştirme | |||
Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilme becerisi | |||
Yeni mobil teknolojilerin hakkında bilgiye sahip olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri yaratabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cihaza özel, yerel uygulamalar tasarlama ve geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni mobil teknolojilerin hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |