| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) | PFE301 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | çevrimiçi |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama |
| Ders Kaynakları |
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007 Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994. Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili bilgiler, tanışma ve temel kavramlar | |
| 2 | Program Geliştirme Süreci-Amaçlar ve İçerik | |
| 3 | Program Geliştirme Süreci- Öğretme-Öğrenme süreci-Değerlendirme | |
| 4 | Öğretme ve öğrenme ilkeleri | |
| 5 | Öğretme ve öğrenme stratejileri | |
| 5 | Öğrenme stratejileri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Öğretme ve öğrenme stratejileri | |
| 6 | Öğretme stratejileri | Tartışmalı Ders |
| 7 | ARA SINAV | |
| 9 | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
| 8 | Öğretim yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
| 9 | Öğretim teknikleri | Tartışmalı Ders |
| 10 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | |
| 10 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | |
| 11 | Öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Öğretim hizmetinin niteliğine etki eden faktörler | |
| 13 | Öğretmen yeterlilikleri | |
| 14 | Final Sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | |||
| Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |