Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon) | PFE402 | 7 | 1 + 8 | 10,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan etkinliklere katılma ve planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Uygulamanın yapıldığı okuldaki öğretim etkinlikleri, yöntemleri, sınıf kontrolünün gözlemlenmesi, etkinlik planlanması ve uygulanması |
Ders Kaynakları |
Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık. Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 10,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Açıklamalar | Ders |
2 | Gözlem ödevleri | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Gözlem Ödevleri | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Gözlem Ödevleri+Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
7 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |