EN
  • Anasayfa
  • EEM301 İşaret ve Sistemler (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
EEM301 - İşaret ve Sistemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşaret ve Sistemler EEM301 5 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER
Amaç

İşaretler, sistemler ve transformasyonların teorik olarak matematiksel temellerini kavratmak ve bunların uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak.

Ders İçeriği

İşaret ve sistemlerin temelleri ve genel bakış, işaret tipleri, sistem tipleri, transformasyonlar, işaretler ve transformasyonlar, sistem ve transformasyonlar, sistem ve frekans cevapları, işaret ve sistem tasarım analizi

Ders Kaynakları Ders öğretim üyesinin sunum ve ders notları
Signal processing first, James H.McClellan,Ronald W.Schafer, Mark A.Yoder, 2003
Signal and systems, M.J.Roberts, 2004
Signal and systems, A.V. Oppenheim, A. S. Willsky, 1996
Digital signal processing, John G.Proakis, Dimitris G.Manolakis, 2007
Signal and Systems, Hwei P.Hsu, Schaum´s outlines, 1995
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşaretlerin Temelleri: İşaret türleri ve temel işaretler
2 Sürekli-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Sistem Özellikleri
3 Ayrık-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Sistem Özellikleri
4 Sürekli-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Doğrusal, Zamanla-Değişmez Sistemler
5 Ayrık-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Doğrusal, Zamanla-Değişmez Sistemler
6 Sürekli-Zamanlı Sinyallerin Fourier Serisi Gösterilimi
7 Ayrık-Zamanlı Sinyallerin Fourier Serisi Gösterilimi
8 Ara Sınav
9 Ayrık Fourier Dönüşümü, Hızlı Fourier Dönüşümü, Ayrık-Zamanlı Fourier Dönüşümü, Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümü
10 Laplace Dönüşümü
11 Z Dönüşümü
12 Örnekleme Teorisi
13 Sürekli-Zamanlı Süzgeç Tasarımı
14 Ayrık-Zamanlı Süzgeç Tasarımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler, Fourier Dönüşümü, Laplace Dönüşümü ve Z Dönüşümü gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler.
Öğrenciler, konvolüsyon, fark denklemleri ve diferansiyel denklemler gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler.
Öğrenciler, işaret ve sistem uygulamaları hakkında beceri kazanırlar.
Öğrenciler, işaret ve sistem kavramlarını öğrenirler.
Öğrenciler, analog ve dijital filtre tasarımı becerisi kazanırlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler, Fourier Dönüşümü, Laplace Dönüşümü ve Z Dönüşümü gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, konvolüsyon, fark denklemleri ve diferansiyel denklemler gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, işaret ve sistem uygulamaları hakkında beceri kazanırlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, işaret ve sistem kavramlarını öğrenirler. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, analog ve dijital filtre tasarımı becerisi kazanırlar. - - - - - - - - - - - - - - -