| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İşaret ve Sistemler | EEM301 | 5 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
| Amaç |
Bu ders, sürekli ve ayrık zamanlı işaretlerin ve sistemlerin temel kavramlarını tanıtmayı; sistemlerin zaman ve frekans düzlemlerinde matematiksel olarak modellenmesini ve analizini öğretmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
İşaret ve sistemlerin temelleri ve genel bakış, işaret tipleri, sistem tipleri, transformasyonlar, işaretler ve transformasyonlar, sistem ve transformasyonlar, sistem ve frekans cevapları, işaret ve sistem tasarım analizi |
| Ders Kaynakları |
Ders öğretim üyesinin sunum ve ders notları
Signal processing first, James H.McClellan,Ronald W.Schafer, Mark A.Yoder, 2003 Signal and systems, M.J.Roberts, 2004 Signal and systems, A.V. Oppenheim, A. S. Willsky, 1996 Digital signal processing, John G.Proakis, Dimitris G.Manolakis, 2007 Signal and Systems, Hwei P.Hsu, Schaum´s outlines, 1995 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 15 |
| Kısa Sınav 2 | 15 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İşaret ve sistem kavramlarına giriş, temel tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 2 | Sürekli ve ayrık zamanlı işaretlerin sınıflandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 3 | Temel işaretler: birim darbe, birim basamak, sinüs ve üstel işaretler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 4 | Sürekli- ve ayrık-zamanlı sistemler ve özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 5 | Doğrusal ve zamanla değişmeyen sistemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 6 | Evrişim ve sistem cevabı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 6 | Evrişim ve sistem cevabı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 8 | Fourier Serileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Fourier Serileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Fourier Dönüşümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 10 | Fourier Dönüşümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 10 | Laplace Dönüşümü | |
| 10 | Laplace Dönüşümü | |
| 14 | Genel tekrar, mühendislik uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, sürekli ve ayrık zamanlı işaretleri sınıflandırır ve temsil eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenci, doğrusal zamanla değişmeyen sistemleri tanımlar ve analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenci, sürekli ve ayrık zamanda evrişim uygular. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenci, Fourier ve Laplace dönüşümlerini sistem analizinde kullanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenci, frekans cevabını ve sistem kararlılığını yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşaret-sistem teorik yaklaşımının uygulamadaki yerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |