EN
  • Anasayfa
  • EEM404 Güç Sistem Analizi II (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
EEM404 - Güç Sistem Analizi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Güç Sistem Analizi II EEM404 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Mehmet KURBAN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Güç sistemlerini analiz etmek.

Ders İçeriği

Simetrili bileşenler teorisi. Pozitif, negatif ve sıfır bileşen devreleri. Güç sistemlerinde simetrik ve simetrik olmayan arıza analizi, Yük akışı. Ekonomik işletim, Güç Sistemlerinde kararlılık ve koruma.

Ders Kaynakları Güç Sistemi Analizi
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
55
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
5
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 24 1 24
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Simetrili bileşenler ve ardışık devreler
2 Güç Akışı
3 Güç akışı analizi
4 Simetrik arızalar
5 Simetrik olmayan arızalar
5 Simetrik olmayan arızalar
5 Simetrik olmayan arızalar
8 Güç sistemlerinin ekonomik işletimi
9 Güç sistemi kararlılığı
9 Güç sistemi kararlılığı
11 Güç sistemi koruması
11 Güç sistemi koruması
13 Güç sistem analizi ve uygulaması
14 Güç sistemi analizi ve uygulaması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Simetrik bileşenler ve dizi ağlarını kullanarak 3Φ, SLG, LL, LLG arızaları için kısa devre akımlarını ve barı gerilimlerini hesaplar; kesici/trafo dayanımını yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Geçici ve küçük işaret kararlılığını (salınım denklemi, eş-alan, basit makineler/AVR-governor) modelleyip simüle eder; kritik açma süresini belirler ve iyileştirme önerir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Küçük Grup Tartışması Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Ekonomik yük dağıtımı (ED) ve (DC) Optimal Güç Akışı (OPF) problemlerini kısıtlar altında formüle eder ve çözer; marjinal maliyet/LMP sonuçlarını yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Durum kestirimi (WLS) kurar, hatalı veri tespiti yapar; N-1 kontenjans analizi ile gerilim/termik ihlallerini sıralar ve raporlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Vaka Çalışması Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Çalışmalarında varsayımları ve veri/standart kaynaklarını (IEEE/IEC) şeffafça belgeler; etik-güvenlik-çevre etkilerini tartışır; ekip içinde etkin çalışır ve teknik rapor/sunum hazırlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Simetrik bileşenler ve dizi ağlarını kullanarak 3Φ, SLG, LL, LLG arızaları için kısa devre akımlarını ve barı gerilimlerini hesaplar; kesici/trafo dayanımını yorumlar. 4 5 2 3 1 - - - - 1 - 3
Geçici ve küçük işaret kararlılığını (salınım denklemi, eş-alan, basit makineler/AVR-governor) modelleyip simüle eder; kritik açma süresini belirler ve iyileştirme önerir. 3 4 3 3 1 - - - - 1 1 2
Ekonomik yük dağıtımı (ED) ve (DC) Optimal Güç Akışı (OPF) problemlerini kısıtlar altında formüle eder ve çözer; marjinal maliyet/LMP sonuçlarını yorumlar. 3 5 3 4 1 - - - 1 1 2 1
Durum kestirimi (WLS) kurar, hatalı veri tespiti yapar; N-1 kontenjans analizi ile gerilim/termik ihlallerini sıralar ve raporlar. 1 1 1 1 - 4 4 - 1 4 3 3
Çalışmalarında varsayımları ve veri/standart kaynaklarını (IEEE/IEC) şeffafça belgeler; etik-güvenlik-çevre etkilerini tartışır; ekip içinde etkin çalışır ve teknik rapor/sunum hazırlar. 2 4 2 5 2 - - - - 1 1 1
Ortalama Değer 2,6 3,8 2,2 3,2 1 0,8 0,8 - 0,4 1,6 1,4 2