EN
  • Anasayfa
  • EEM101 Bilgisayara Giriş (2022 - 2023 / 1. Yarıyıl)
  • EN
EEM101 - Bilgisayara Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayara Giriş EEM101 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgisayar donanımını, Windows işletim sistemini ve temel ofis yazılımlarını (Word, Excel, PowerPoint) etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır. Ders, mühendislik çalışmalarında rapor hazırlama, veri analizi ve sunum becerilerini geliştirmeye yöneliktir.

Ders İçeriği

Temel Bilgiler, Windows İşletim Sistemi, Kelime İşleme Programı, Hesap Tablosu Programı, Sunum Hazırlama Programı

Ders Kaynakları Ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 8 24
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 107
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,20
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Bilgiler, Bilgisayar Donanımı Bileşenleri, Windows İşletim Sistemi
2 Kelime İşleme Programı
3 Kelime İşleme Uygulamaları
4 Hesap Tablosu Programı
5 Hesap Tablosu Uygulamaları
6 Sunum Hazırlama Programı
7 Sunum Hazırlama Uygulamaları
8 Sayı Sistemleri ve Mantık Fonksiyonları, Ara Sınav
9 Sayı Sistemleri ve Mantık Fonksiyonları
10 Sayısal Devre Tasarımı ve Uygulamaları
11 Algoritmalar ve Akış Diyagramları
12 MATLAB'A Giriş
13 MATLAB'da Koşullu İfadelerin Kullanımı
14 MATLAB'da Döngü İfadelerinin Kullanımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, yazılım/donanım kavramları ve çeşitlerini kavrar.
Öğrenci, oluşturulan algoritmayı MATLAB'da gerçekler.
Öğrenci, bilgisayar kullanımını ve temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
Öğrenci, problem çözümü için algoritma geliştirir, akış diyagramı oluşturur.
Öğrenci, Word, Excel, PowerPoint programlarını etkin bir şekilde kullanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -