| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilgisayara Giriş | EEM101 | 1 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgisayar donanımını, Windows işletim sistemini ve temel ofis yazılımlarını (Word, Excel, PowerPoint) etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır. Ders, mühendislik çalışmalarında rapor hazırlama, veri analizi ve sunum becerilerini geliştirmeye yöneliktir. |
| Ders İçeriği |
Temel Bilgiler, Windows İşletim Sistemi, Kelime İşleme Programı, Hesap Tablosu Programı, Sunum Hazırlama Programı |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Bilgiler, Bilgisayar Donanımı Bileşenleri, Windows İşletim Sistemi | |
| 2 | Kelime İşleme Programı | |
| 3 | Kelime İşleme Uygulamaları | |
| 4 | Hesap Tablosu Programı | |
| 5 | Hesap Tablosu Uygulamaları | |
| 6 | Sunum Hazırlama Programı | |
| 7 | Sunum Hazırlama Uygulamaları | |
| 8 | Sayı Sistemleri ve Mantık Fonksiyonları, Ara Sınav | |
| 9 | Sayı Sistemleri ve Mantık Fonksiyonları | |
| 10 | Sayısal Devre Tasarımı ve Uygulamaları | |
| 11 | Algoritmalar ve Akış Diyagramları | |
| 12 | MATLAB'A Giriş | |
| 13 | MATLAB'da Koşullu İfadelerin Kullanımı | |
| 14 | MATLAB'da Döngü İfadelerinin Kullanımı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, yazılım/donanım kavramları ve çeşitlerini kavrar. | |||
| Öğrenci, oluşturulan algoritmayı MATLAB'da gerçekler. | |||
| Öğrenci, bilgisayar kullanımını ve temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||
| Öğrenci, problem çözümü için algoritma geliştirir, akış diyagramı oluşturur. | |||
| Öğrenci, Word, Excel, PowerPoint programlarını etkin bir şekilde kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |