| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Devre Laboratuarı | EEM209 | 3 | 1 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Tolga YÜKSEL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Tolga YÜKSEL |
| Amaç |
Devre Analizi dersindeki başlıkların deneylerini yapmak ve deney sonuçlarını yorumlamak. |
| Ders İçeriği |
AA sinyalin özelliklerinin oslioskop yardımıyla ölçümü, AA devrelerde genlik ve faz ölçümü, tek fazlı devrelerde güç ölçümü ve kompanzasyon, seri ve paralel rezonans devreleri |
| Ders Kaynakları |
Elektrik Devreleri - James W. Nilsson
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Uygulama 2 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 5 | 5 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Osiloskop, sinyal üreteci özellikleri | |
| 2 | Osiloskop ile AA sinyalin genlik ve faz ölçümü | |
| 3 | DA Devrelerinde Geçici Olayların İncelenmesi | |
| 3 | DA Devrelerinde Geçici Olayların İncelenmesi | |
| 6 | RC ve RL Devrelerinin AA Analizi | |
| 6 | RC ve RL Devrelerinin AA Analizi | |
| 7 | Tek Fazlı Devrelerde Güç Ölçümü | |
| 7 | Tek Fazlı Devrelerde Güç Ölçümü | |
| 9 | Tek Fazlı Devrelerde Kompanzasyon | |
| 9 | Tek Fazlı Devrelerde Kompanzasyon | |
| 11 | İşlemsel yükselteç devreleri | |
| 11 | İşlemsel yükselteç devreleri | |
| 14 | Seri ve Paralel Rezonans Devreler | |
| 14 | Seri ve Paralel Rezonans Devreler |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| AA güç kavramlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Rezonans devrelerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Benzetim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İşlemsel yükselteç devrelerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Benzetim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| R-L-C elemanlarının AA sinyale davranışlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AA güç kavramlarının öğrenilmesi | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 3 | ;
| Rezonans devrelerinin öğrenilmesi | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | - | 1 | 2 | 1 | 4 | ;
| İşlemsel yükselteç devrelerinin öğrenilmesi | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | - | 1 | 2 | 1 | 4 | ;
| R-L-C elemanlarının AA sinyale davranışlarının öğrenilmesi | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | - | 1 | 2 | 1 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 1,75 | 3,25 | 3,75 | 2 | 1,75 | - | 1 | 1,75 | 1 | 3,75 |