| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Devre Analizi | EEM215 | 3 | 4 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tolga YÜKSEL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Tolga YÜKSEL |
| Amaç |
AA devrelerinin tanınması, devre elemanlarının AA durumunda davranışlarının incelenmesi, AA güç bileşenlerinin tanınması, Laplace dönüşümünün incelenmesi ve durum denklemlerinin çözümünde kullanılması |
| Ders İçeriği |
AA kaynakları ve devre elemanlarının AA durumunda davranışları, AA güç bileşenleri, wattmetre kullanımı, 3 fazlı sistemler ve güç tanımları, Laplace dönüşümü, durum denklem tanımları ve Laplace dönüşümü yardımıyla durum denklemlerinin çözümü |
| Ders Kaynakları |
Temel Mühendislik Devre Analizi
Elektrik Devreleri - James W. Nilsson |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Kısa Sınav 1 | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | AA sinyal özellikleri | |
| 2 | Devre elemanlarının AA sinyal davranışları | |
| 3 | Devre analizi yöntemlerinin AA devrelere uygulanması | |
| 4 | AA güç ve bileşenleri | |
| 5 | Kompanzasyon | |
| 6 | Magnetik devreler | |
| 7 | İşlemsel yüksellteçler | |
| 8 | Filtreler | |
| 9 | Laplace dönüşümü ve özellikleri | |
| 10 | Laplace dönüşümü ve s düzlemi özellikleri | |
| 11 | LTI sistemler ve durum denklemleri | |
| 13 | Durum denklemlerinin Laplace dönüşümüyle çözümü | |
| 13 | Durum denklemlerinin Laplace dönüşümüyle çözümü | |
| 14 | Durum denklemlerinin Laclace dönüşümüyle çözümü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Laplace dönüşümü ve özelliklerini öğrenmek | |||
| Magnetik devrelerini, op-amp devrelerini ve filtre yapılarını öğrenmek | |||
| Devre analizi yöntemlerini AA devrelere uygulamayı öğrenmek | |||
| AA sinyalinin özelliklerini öğrenmek | |||
| AA güç tanımlarını öğrenmek ve hesaplamaları yapabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |