| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Elektrik Enerjisi Kalitesi ve Harmonikler | EEM456 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN (Yıl: 2024 - 2025) Doç. Dr. Yasemin ÖNAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
| Amaç |
Elektrik yüklerinden ve modern kontrol sistemlerinden kaynaklanan güç kalite bozulmalarının karakterize edilmesi, enerji kalitesi standartlarının bu çerçevede değerlendirilmesi ve “Enerji Kalitesizliğinden kaynaklanan problemlerin teknik ve ekonomik analizlerinin yapılmasıdır |
| Ders İçeriği |
Elektrik Enerji KalitesineGiriş / Elektrik Enerji Kalitesi ÇalışmalarınınGerekliliği,Ortaya Çıkışı, Problemin Kaynakları ve Etkileri / Elektrik Enerji Kalitesi Probleminin Etkileri, Elektrik Enerji Kalitesi ile İlgili Kavramlar / ElektrikGüç Sistemleri / Elektrik Tesislerinde Harmonikler / Enerji Sistemlerinde Rezonans Oluşumu / Elektrik Tesislerinde Kompanzasyon / Filtreli Kompanzasyon / Elektrik Enerji Kalitesi ile İlgili Standartlar ve Çalışmalar / Elektrik Enerji Kalitesinin İzlenmesi / Elektrik Enerji Kalitesi Problemlerinin Çözümü |
| Ders Kaynakları |
Kocatepe, C., Umurkan, N, Attar, F., Yumurtacı, C., Uzunoğlu, M.,Karakaş, A., Arıkan, Baysal, M., Enerji Kalitesi ve Harmonikler, EMO-Kurs notu, 2005.
Kocatepe, C., Umurkan, N, Attar, F., Yumurtacı, C., Uzunoğlu, M.,Karakaş, A., Arıkan, Baysal, M., Enerji Kalitesi ve Harmonikler, EMO-Kurs notu, 2005. Kocatepe, C., Umurkan, N, Attar, F., Yumurtacı, C., Uzunoğlu, M.,Karakaş, A., Arıkan, Baysal, M., Enerji Kalitesi ve Harmonikler, EMO-Kurs notu, 2005. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 2 | 12 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,33 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Elektrik Enerji Kalitesine Giriş | |
| 2 | Güç Kalitesi, Elektrik Enerji Kalitesi Probleminin Ortaya Çıkışı ve Kaynakları, Elektrik Enerji Kalitesi Problemleri | |
| 6 | Resonance | |
| 8 | Harmoniklerin Sınırlandırılması ve Harmonik Standartları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | |||
| Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | |||
| Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3,33 | 3,33 | 2,67 | 2,33 | 2,33 | 2,33 | 2,33 | 2,67 | 2,67 | 3 | 3 |