Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikroişlemciler ve Uygulamaları | ENE242 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ALACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel mikroişlemci ve mikrodenetleyici mimari yapısının verilmesi, sayısal ölçme/kontrol/kumanda işlemlerinin gerçekleştirilmesi için gerekli olan çevre birimlerine (ADC, DAC, PWM, EEPROM, SPI, vb.) sahip gelişmiş bir mikrodenetleyici mimarisinin verilmesi, mimariye dayalı adresleme yöntemlerini kullanarak makine dilinde programlama yeteneğinin geliştirilmesi, kesme kaynaklarının kullanılabilmesi, problem çözüm algoritmalarının geliştirilmesi yeteneklerinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Mikroişlemcilere genel bir bakış, Genel kavramlar, Mikroişlemcilerin genel yapısı, Mikroişlemci çevresel birimleri, Komut kümesi, Adresleme modları, Bellekler, Seri ve paralel portlar, Sistem ve hafıza tasarımı, Mikrodenetleyicilere genel bir bakış, ADC/DAC kullanımı, kesme kullanımı, Uygulama örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Projelerle Arduino
arduino ile robotik projeler derinlemesine arduino |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayarların tarihi, vakum tüpler,transistorler, tümleşik devreler, intel ve motorola ve Arduino ailesi. | Ders Gösterim |
2 | Hafıza temelleri ve hafıza organizasyonu, flip-flop, ortak yol, RAM, ROM, EPROM ve EEPROM yapıları. | Ders Gösterim |
3 | Mikroişlemci mimarisi ve çalışması, Arduino mikroişlemcisi yapısı. | Ders Gösterim |
4 | Arduino için basit C uygulamaları. | Ders Gösterim |
5 | Zamanlayıcılar | Ders Gösterim |
6 | CCP ve ECCP | Ders Gösterim |
7 | SPP, MSSP ve EUSART | Ders Gösterim |
8 | A/D ve Karşılaştırıcılar | Ders Gösterim |
9 | HLVD ve USB | Ders Gösterim |
10 | RTC, ısı, ses ve rotary pulse encoder uygulamaları. | Ders Gösterim |
11 | Motor uygulamaları | Ders Gösterim |
12 | Multi-Tasking ve RTOS uygulamaları. | Ders Gösterim |
13 | Proje Uygulamaları | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
13 | Proje Uygulamaları | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seri ve paralel veri iletimi ile harici çevre ile haberleşebilme yeteneğinin gelişmesi. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kesme kaynaklarının öğrenilmesi ve kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Günümüzde elektrik-elektronik mühendisleri için öğrenilmesi çok önemli olan mikrodenetleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve programlayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerini öğrenmek. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenciler gömülü sistemler hakkında kısa zamanda bilgi sahibi olacaklardır. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seri ve paralel veri iletimi ile harici çevre ile haberleşebilme yeteneğinin gelişmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kesme kaynaklarının öğrenilmesi ve kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Günümüzde elektrik-elektronik mühendisleri için öğrenilmesi çok önemli olan mikrodenetleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve programlayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerini öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler gömülü sistemler hakkında kısa zamanda bilgi sahibi olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |