| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Atölye Çalışması | ENE238 | 3 | 2 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İlker TOSUN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. İlker TOSUN |
| Amaç |
Ölçü aletini kullanarak elektrik-elektronik ölçümleri gerçekleştirerek uygulama becerisini geliştirmek. Yankeski, pense, havya gibi ekipmanları etkili kullanmayı öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Ölçü aletlerinin çalışma şekilleri, takım ekipmanlarının kullanımı, bu ekipmanları kullanarak yenilenebilir enerji kaynaklarıyla nasıl enerji üretildiğinin gösterilmesi |
| Ders Kaynakları |
*Mahmut Nacar, 2003, Elektrik ve Elektronik Ölçmeleri ve İş Güvenliği, Color ofset, İskenderun *Mahmut Alacacı, 2000, Elektrik Ölçme Tekniği ve Labrotuvar, Özkan Matbaacılık, Ankara Mahmut Nacar "Ölçme Tekniği". 2012
Laboratuvar föyleri |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 5 |
| Uygulama 1 | 10 |
| Uygulama 2 | 10 |
| Toplam | 55 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %45 |
| Toplam | %45 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 10 | 30 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 10 | 30 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Laboratuvar çalışmalarında kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtımı. Ölçü aletleri, takım ekipmanları vb. | Ders Laboratuar |
| 2 | Elektrik kaçağından korunma. Topraklama nasıl yapılır ve nasıl ölçülür. | Ders Laboratuar |
| 3 | Tellerin uzunluğuna ve kesit alanina bağli olarak direncinin hesaplanmasi | Ders Laboratuar |
| 4 | Elektrik enerjisinin mekanik enerjiye dönüşümü | Ders Laboratuar |
| 5 | Rüzgâr enerjisinden elektrik enerjisi üretimi | Ders Laboratuar |
| 6 | Hidrojen enerjisinden elektrik enerjisi üretimi | Ders Laboratuar |
| 7 | Seri ve paralel bağli güneş pilleri | Ders Laboratuar |
| 8 | Deney ile ilgili hesaplamalar ve yorumlar | Ders Laboratuar |
| 7 | Seri ve paralel bağli güneş pilleri | Ders Laboratuar |
| 8 | Deney ile ilgili hesaplamalar ve yorumlar | Ders Laboratuar |
| 11 | Güneş pillerinden elde edilen elektrik enerjisinin depolanmasi | Laboratuar |
| 8 | Deney ile ilgili hesaplamalar ve yorumlar | Ders Laboratuar |
| 13 | Uzak mesafe yüksek gerilim hatti modeli | Laboratuar |
| 8 | Deney ile ilgili hesaplamalar ve yorumlar | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ölçü aleti ile hangi ölçümleri yapabileceğini öğrenir. | |||
| Ölçü aletini kullanarak elektrik-elektronik sistemlerde neleri ölçebileceğini kavrar | |||
| Elektrik enerjisinin mekanik enerjiye dönüşümünü bilir. | |||
| Rüzgar, hidrojen enerjisinden elektrik enerjisi üretimini kavrar. | |||
| Seri ve parallel bağlı güneş pillerinin bağlanmasını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ölçü aleti ile hangi ölçümleri yapabileceğini öğrenir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 5 | - | ;
| Ölçü aletini kullanarak elektrik-elektronik sistemlerde neleri ölçebileceğini kavrar | 2 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | - | ;
| Elektrik enerjisinin mekanik enerjiye dönüşümünü bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | - | ;
| Rüzgar, hidrojen enerjisinden elektrik enerjisi üretimini kavrar. | 1 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 | 1 | - | ;
| Seri ve parallel bağlı güneş pillerinin bağlanmasını bilir. | 2 | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | - | ;
| Güneş pillerinden elde edilen elektrik enerjisinin depolanması için gereken system hakkında bilgi verebilir. | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | - | ;
| Ortalama Değer | 1,83 | 1,17 | 2,5 | 2,33 | 0 | 0 | 2 | 2,33 | 0,67 | 1,33 | 2,17 | - |