Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Elektronik Devre Tasarımı | ENE240 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ALACA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer ALACA |
Amaç |
Elektronik devre elemanlarını tanımak. Tasaraım programı kullanarak güncel bir elektronik devre kartı ortaya çıkarmak. |
Ders İçeriği |
CAD tabanlı elektronik devre çizim ve simülasyon programlarının kullanılarak elektronik devrelerin şematik çizimleri ve baskı devrelerinin hazırlanması |
Ders Kaynakları |
Bilgisayar Destekli Uygulamalar Kitabı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
60
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Elektronik devre çizim teknikleri semboller, çizgiler, elemanların kullanılması | Ders |
2 | Çizim örnekleri devrelerin çiziminde kullanılan teknikler, semboller, bağlantılar | Ders |
3 | Elektronik tabanlı devre tasarım ve benzetim programlarının incelenmesi | Gösterim |
4 | Proteus programının incelenmesi. Multisim Uygulamaları, devre tasarımları, benzetimler ve analizler | Gösterim |
4 | Proteus programının incelenmesi. Multisim Uygulamaları, devre tasarımları, benzetimler ve analizler | Gösterim |
4 | Proteus programının incelenmesi. Multisim Uygulamaları, devre tasarımları, benzetimler ve analizler | Gösterim |
7 | Baskılı devre özellikleri, devre dizaynı, elemanların yerleştirilmesi | |
8 | Seçilen devrenin baskılı devresinin hazırlanması | Gösterim |
9 | Elemanların yerleşimi, devre boyutları, hatlar, devre elamanları | Gösterim |
10 | Baskılı devrenin gerçekleştirilmesi | Gösterim |
10 | Baskılı devrenin gerçekleştirilmesi | Gösterim |
12 | Elemanların çıkarılan baskılı devre üzerine yerleştirilerek çalıştırılması ve kontrol | Ders Gösterim |
12 | Elemanların çıkarılan baskılı devre üzerine yerleştirilerek çalıştırılması ve kontrol | Ders Gösterim |
14 | Seçilen devrenin MULTISIM/PROTEUS programı ile analizi ve sonuçların karşılaştırılması | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektronik devre semalarının çizilmesi ve simülasyonu | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Elektronik devre şemasından baskılı devre oluşturulması | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektronik devre şemalarının da kullanılan elektronik devre elemanları sembolleri | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik devre semalarının çizilmesi ve simülasyonu | 0 | 4 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 | ;
Elektronik devre şemasından baskılı devre oluşturulması | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 | ;
Elektronik devre şemalarının da kullanılan elektronik devre elemanları sembolleri | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 | ;
Ortalama Değer | 0 | 3 | 2 | 0,33 | 2,33 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 |