• Anasayfa
  • MOS203 Pazarlama (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MOS203 - Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama MOS203 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN
Ders Veren
Amaç

Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması

Ders İçeriği

Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi

Ders Kaynakları Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk,Türkmen Kitabevi, İstanbul,2017.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Final Final 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 46
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 pazarlamanın tanımı kapsamı gelişimi
1 Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2 tüketici davranışı ve tüketici pazarı
2 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
3 pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü
4 Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5 mamul
5 Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6 fiyat
6 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7 tutundurma
7 Ürün
8 ara sınav (GENEL TEKRAR)
8 Ara Sınav
9 Fiyat
9 endüstiriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar
10 Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
10 pazar bölümlendirme
11 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
12 Reklam ve Halkla İlişkiler
13 İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
13 internette ve doğrudan pazarlama
14 hizmet pazarlaması
14 Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi - - - - - - - - - - -
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi - - - - - - - - - - -
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi - - - - - - - - - - -
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi - - - - - - - - - - -
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. - - - - - - - - - - -