EN
  • Anasayfa
  • TOS129 Mühendislikte Kariyer Planlama ve Geliştirme (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TOS129 - Mühendislikte Kariyer Planlama ve Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mühendislikte Kariyer Planlama ve Geliştirme TOS129 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze ve davetli konuk söyleşisi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melis ALPASLAN TAKAN
Ders Veren
Amaç

Kariyer planı nasıl yapılır, kariyer planlamada en çok yapılan hatalar nelerdir, etkin CV hazırlanması, başarılı iş başvuruları ve görüşmeleri hakkında bilgi verilmesi; meslekte başarılı yöneticilerin ve mühendislerin yeni mezun olacak öğrencilere çalışma hayatıyla ilgili deneyim ve önerilerini anlatması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Giriş. Kariyer planlamanın ve gelişiminin önemi. Etkin CV hazırlama. Başarılı iş başvuruları ve iş görüşmeleri. Mühendislikte kariyer planlama.Türkiye'de mühendislik bölümlerinin mevcut durumu ve sorunları. Dünya mühendislik alanında faaliyet gösteren sektörlerin durumu ve geleceği. Başarılı yöneticilerin ve mühendislerin kariyeriyle ilgili deneyimlerini aktarması ve çalışma hayatıyla ilgili önerilerini sunması.

Ders Kaynakları AYTAÇ, S, 1997, Çalışma Yaşamında Kariyer: Yönetimi, Planlaması, Geliştirilmesi Sorunları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 327 s.
AYTAÇ M, AYTAÇ S, FIRAT Z, BAYRAM N ve KESER A, 2001, Akademisyenlerin Çalışma Yaşamı ve Kariyer Sorunları, Uludağ Üniv. Araştırma Fonu İşletme Müd. Proje No:99/29, Bursa, 310s.
KOONTZ H, G DONNELL C and WEIHRICH H, 1986, Essentials of Management, 4th Ed. Mcgraw-Hill Book Company, 564 p.
ERDOĞMUŞ, N, 2003, Kariyer Geliştirme: Kuram ve Uygulama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 272s
ÖNER, M, 2001, Kişisel Kariyer Planlaması, Kariyer Yayıncılık, İletişim Eğitim Hizmetleri, İstanbul, 299s. •ÖZDEN MC, http://www.mcozden.com (02.07.2008)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 3 6 18
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, hedefleri, içeriği, kaynaklar ve kariyer kavramı.
2 Türkiye ve Dünyada Mühendislik
3 Kariyer planlama ve aşamaları, bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması.
4 Çağdaş genç profili, kariyer planlama modeli, mühendislikte kariyer seçenekleri.
5 Özgeçmiş hazırlama, özgeçmiş çeşitleri, EU CV formatı ve örnekler, dikkat edilecek noktalar.
6 Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık
7 Görüşme aşamaları, karşılaşabilecek durumlar, soru tipleri,ücret pazarlığı, vücut dili-bedensel işaretler, sıkça yapılan hatalar.
8 Vücut dili ile ilgili slayt gösterisi.
9 Davetli Konuk Söyleşisi
10 Davetli Konuk Söyleşisi
10 Davetli Konuk Söyleşisi
10 Davetli Konuk Söyleşisi
10 Davetli Konuk Söyleşisi
10 Davetli Konuk Söyleşisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
CV hazırlar.
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır.
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar.
Mühendislikte kariyer seçeneklerini söyler
Mühendislik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu açıklar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
CV hazırlar. - - - - - - - - - -
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. - - - - - - - - - -
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. - - - - - - - - - -
Mühendislikte kariyer seçeneklerini söyler - - - - - - - - - -
Mühendislik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu açıklar. - - - - - - - - - -