EN
  • Anasayfa
  • İNM454 Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İNM454 - Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon İNM454 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Amaç

Restorasyon yöntemlerinin araştırılması

Ders İçeriği

Restorasyon ve koruma anlayışı, koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli. Anıt ve sit kavramları. Tarihi yapılarda bozulma nedenleri. Venedik Tüzüğü. Restorasyon öncesinde ve sonrasında yapılan belgeleme çalışmaları. Restorasyon uygulamasında müdahale tipleri. Tarihi çevre koruma fikrinin gelişimi; sit kavramı, sit çeşitleri, bölgesel koruma. Kültür varlıklarının korunması ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi. 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu.

Ders Kaynakları Erder C., Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, 1975.
Jokilehto J., Mimari Koruma Tarihi, İngiltere 2005.
Kuban D., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul, 2000.
Naumann R., Eski Anadolu Mimarlığı, Ankara, Türkiye, 1998.
Uluslararası Konferans Çalışmaları, İstanbul, 2000, 2000.
Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon, İstanbul, 1996.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
70
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 3 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Final Final 2 1 2
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 140
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Koruma Anlayışının Evrimi Ve 19. Yüzyıl Kuramları İle Çağdaş Bilimsel Kuramlar Tartışmalı Ders
2 Anıt Kavramı, Türleri, Tanımı
3 Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan İç Ve Dış Nedenler Grup Çalışması
4 Bir Bütün Olarak Çevre Ve Sit Koruma
5 Türkiye’de Tarihsel Çevreyi Oluşturan Mimari Mirasın Kronolojik Değerlendirmesi: 19. Ve 20. Yüzyıl.
6 Korunması Gereken Kültürel Ve Doğal Değerlerin Sınıflandırılması, Hukuk Piramidi Ve Koruma Kanunu.
7 Koruma Ve Restorasyon Uygulama Terminolojisi: Restorasyon Çalışmalarında İzlenen Süreç. Grup Çalışması
8 Ara sınav Grup Çalışması
8 Koruma Ve Restorasyonda Kullanılan Araştırma Yöntemleri, Bilgi Ve Veri Toplama.
10 Restorason Çalışmaları Sürecinde Kullanılan Proje Tipleri, Proje Örnekleri Ve Kullanım Amaçları.
11 Restorasyon Yöntemleri.
11 Restorasyon Yöntemleri.
14 Yarıyıl sonu sınavı Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir Sözlü Sınav Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir Yazılı Sınav Sözlü Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir Yazılı Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur Sözlü Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir. Yazılı Sınav Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir 2 1 3 4 2 2 5 5 4 5
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir 2 5 2 3 3 3 4 4 3 4
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir 4 3 5 5 4 5 2 4 5 5
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur 1 2 3 1 5 4 4 1 5 5
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir. 2 4 2 4 5 4 5 3 5 5