EN
  • Anasayfa
  • İNM456 Tarihi Yapılarda Güçlendirme Teknikleri (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İNM456 - Tarihi Yapılarda Güçlendirme Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarihi Yapılarda Güçlendirme Teknikleri İNM456 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren
Amaç

Tarihi yapılarda oluşan hasarların onarımı ve güçlendirilmesi ile yapının tarihi değerleri ve kimliği korunarak en az müdahale ile restorasyon çalışmalarının tekniklerinin öğrenilmesi.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında tarihi yapılarda kullanılan malzeme özelliklerinin belirlenmesi, onarım ve güçlendirme tekniklerinin uygulanma yöntemlerinin belirlenmesi.

Ders Kaynakları Ünay, A.İ.,(2002) Tarihi Yapıların Deprem Dayanımı, ODTÜ, Mimarlık Fakültesi Basım.
Feilden,B., (2003) Conservation of Historic Buildings, Elsevier, Architectural Press.
Forsyth, M., (2008) Materials and Skills for Historic Building Conservation, Wiley-Blackwell.
Beckmann, P., Bowles, R., (2004) Structural Aspects of Building Conservation, Elsevier.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Strüktür kavramının tarihsel süreci Tartışmalı Ders
2 Tarihi Yapılarda Kullanılan Malzemeler, Malzemelerin Fiziksel, Kimyasal ve Mekanik Özellikleri Tartışmalı Ders
3 Binalara etkiyen yükler, düşey yüklerin taşıtılması (kemerler, kubbeler, tonoz, pandantif, Türk üçgeni, payanda) Tartışmalı Ders
4 Tarihi yapıların strüktürel analizi Tartışmalı Ders
5 Tarihi yapılarda oluşan hasarların nedenleri Tartışmalı Ders
6 Tarihi yapıların onarım ve güçlendirilmesi Tartışmalı Ders
7 Temellerin onarım ve güçlendirilmesi Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Tartışmalı Ders
9 Taşıyıcı duvarların güçlendirilmesi Tartışmalı Ders
10 Kemerlerin onarılması Tartışmalı Ders
11 Tonozların güçlendirilmesi Tartışmalı Ders
12 Kubbelerin onarılması Tartışmalı Ders
13 Minarelerin güçlendirilmesi Tartışmalı Ders
14 Final sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihi yapılarda uygulanan sismik güçlendirme metotları hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yığma ve iskelet yapılara gelen yüklerin analizini yapabilme. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yığma ve iskelet yapılarda strüktürün sağlamlaştırılması için öneri getirebilme. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tarihi yapıların korunması bakım ve onarımında özgün malzeme ile uyumlu ön araştırmalardan laboratuvar analizlerine kadar uzmanlar tarafından bilimsel araştırma ve malzeme seçimi hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Tarihi yapılarda uygulanan sismik güçlendirme metotları hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - -
Yığma ve iskelet yapılara gelen yüklerin analizini yapabilme. - - - - - - - - - -
Yığma ve iskelet yapılarda strüktürün sağlamlaştırılması için öneri getirebilme. - - - - - - - - - -
Tarihi yapıların korunması bakım ve onarımında özgün malzeme ile uyumlu ön araştırmalardan laboratuvar analizlerine kadar uzmanlar tarafından bilimsel araştırma ve malzeme seçimi hakkında bilgi sahibi olma - - - - - - - - - -