| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Betonarme II | İNM318 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN (Yıl: 2022 - 2023) | ||||
| Ders Veren | Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN | ||||
| Amaç |
Betonarme yapıların tasarım ilkelerini kavratmaktır. |
||||
| Ders İçeriği |
Döşeme tipleri. kirişli döşemeler, bir ve iki yönde çalışan plaklar, TS500-2000 tabloları ile donatı hesabı, boşluklu plaklar, çeşitli mesnetli ve yüklü plaklar. Dişli döşemeler. Temeller, temel tipleri, duvar altı temeli, sürekli temeller, radye temeller. Merdivenler |
||||
| Ders Kaynakları |
Betonarme Cilt 2 - Özel Konular, Uğur Ersoy - Güney Özcebe - Erdem Canbay
Ders Notları, Prof. Dr. Ahmet Topçu |
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 2 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Döşeme tipleri | Ders |
| 2 | Kirişli döşemeler | Ders |
| 3 | Bir ve iki yönde çalışan plaklar | Ders |
| 4 | TS500-2000 tabloları ile donatı hesabı | Ders |
| 4 | TS500-2000 tabloları ile donatı hesabı | Ders |
| 6 | Boşluklu plaklar | Ders |
| 7 | Çeşitli mesnetli ve yüklü plaklar | Ders |
| 8 | Dişli döşemeler | Ders |
| 9 | Temeller, temel tipleri | Ders |
| 9 | Temeller, temel tipleri | Ders |
| 11 | duvar altı temeli | Ders |
| 12 | sürekli temeller | Ders |
| 13 | radye temeller | Ders |
| 14 | Merdivenler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ara sınav | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Final sınavı | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Kısa sınav | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ara sınav | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
| Final sınavı | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
| Kısa sınav | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |