Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) | PFE204 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin gelişim ve öğrenme kuramlarını tanımalarını ve eğitim psikolojisi alanının öğretimi tasarlama süreçlerindeki işlevini anlamalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Gelişim ve Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, Gelişim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri. |
Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi.
Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık Selçuk, Z. (1999). Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi, Pegem Akademi Yayınları, 7. Baskı, 2012, ANKARA. Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 3. Baskı, 2013, ANKARA. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eğitim psikolojisi, Psikoloji ve alt dalları | Ders |
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler | Ders |
3 | Bedensel ve devinimsel gelişim | Ders |
4 | Bilişsel gelişim. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı | Ders |
5 | Dil ve Ahlak gelişimi | Ders |
6 | Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler. Psikoseksül kuram | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Kişilik gelişimi ve psiko-sosyal kuram | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Klasik Koşullanma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Edimsel koşullanma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Sosyal Öğrenme Kuramı | Tartışmalı Ders |
12 | Bilgi işleme kuramı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | gestalt kuramı | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Güdülenme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | |||
Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme | |||
Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme | |||
Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | |||
Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |