EN
  • Anasayfa
  • İNM105 Yapı Bilgisi (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İNM105 - Yapı Bilgisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yapı Bilgisi İNM105 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Ders Veren Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ
Amaç

İnşaat Mühendisliği öğreniminin ilk yıllarında, inşaatla ilgili bilgi aktarımı, genel tanımlar, uygulama detayları ve tasarım ilkelerinin birlikte öğretilmesi ve meslek hayatlarında beraber çalışacakları veya yönetecekleri tasarım uzmanlarıyla ortak dili konuşabilmelerinin sağlanması

Ders İçeriği

Yapılar ve binalarla ilgili tanımlar, inşaat terminolojisi, yapı özellikleri, yapı tasarlama ilkeleri, yapı elemanlarının projelendirme esasları uygulama detayları.

Ders Kaynakları Construction Technology Volume 1, The Construction of Building R. Barry-Crosby, Lock wood Staples London, Volume 1,2,3, Hochbaukonstruktion
Yapı Bilgisi, M.S. Güner, A. Yüksel, Aktif Yayınevi, 2006
Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Yayınları, 2008.
Yapı Teknolojisi Müslim Avcıoğlu, Birsen Yayınları, 2011
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 1 2
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 2 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Zemin Türleri ve Etüdü Tartışmalı Ders
2 Tahkimat işleri
3 Kazı İşleri
4 Yüzeysel Temeller
6 Derin Temeller
6 Derin Temeller
7 Yapı sınıfları Grup Çalışması
8 Yapı Sınıfları Grup Çalışması
9 Duvarlar
9 Duvarlar
11 Merdivenler
12 Çatılar
13 Çatı Kaplamaları
14 Bacalar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yapı elemanlarına ait uygulama tekniklerini bilir
Yapı elemanlarını detaylandırır
Yapı teknolojilerinin ait gelişmeleri takip eder
Yapıların, özellikle binaların;Tasarlanma süreçleri hakkında genel bilgiler edinir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Yapı elemanlarına ait uygulama tekniklerini bilir 2 5 2 4 3 4 2 4 5 3
Yapı elemanlarını detaylandırır 5 3 2 3 2 4 4 3 5 4
Yapı teknolojilerinin ait gelişmeleri takip eder 3 4 2 3 5 2 3 3 5 4
Yapıların, özellikle binaların;Tasarlanma süreçleri hakkında genel bilgiler edinir 1 2 2 3 2 3 5 3 2 5