Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mukavemet II | İNM204 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Anlatım ve Sayısal Uygulamalar | ||||
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Mühendislik yapılarının taşıyıcı sistem tasarımını yapmak, gerekli temel dayanım hesaplarını yapabilme yeteneğini kazandırmak, yapı elemanlarının kuvvet-yerdeğiştirme, gerilme-şekildeğiştirme ilişkilerinin belirlenmesi, güvenlik gerilmelerine göre boyutlandırma yeteneği kazandırmak |
||||
Ders İçeriği |
Alan atalet momentleri, burulma, basit eğilme, kiriş teorisi, kompozit kirişler, eğik eğilme, kesmeli eğilme, eksenel kuvvet ve eğilme (eksantrik yükleme), kesitlerin çekirdeği, çekme taşımayan malzemeler, eğilme ve burulma, kayma merkezi, eksenel kuvvet ve burulma, elastik eğri, enerji yöntemleri, elastik stabilite teorisi, kolonların elastik burkulması, kritik yük hesabı |
||||
Ders Kaynakları |
Dr. Mehmet H. OMURTAG, Mukavemet Cilt I ve Cilt II Birsen yayınevi, 2007
Dr. Mehmet H. OMURTAG, Mukavemet Cozumlu Problemleri, Cilt I, Cilt II, Birsen yayınevi, 2006 Ferdinand P.BEER, E.Russel JOHNSTON, Mechanics of Materials, McGraw-Hill Book Comp.1981 |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Kesmeli Eğilme | Ders |
2 | Kesmeli Eğilme | Ders |
4 | Elastik Eğri | Ders |
4 | Elastik Eğri | Ders |
6 | Normal Kuvvet + Eğilme Momenti Etkisi | Ders |
6 | Normal Kuvvet + Eğilme Momenti Etkisi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Diğer Birleşik Mukavemet Halleri | Ders |
9 | Diğer Birleşik Mukavemet Halleri | Ders |
11 | Enerji Yöntemleri | Ders |
11 | Enerji Yöntemleri | Ders |
13 | Burkulma | Ders |
13 | Burkulma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Normal Kuvvetli Eğilme, gerilme analizi ve boyutlandırma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kesmeli Eğilme, gerilme analizi ve boyutlandırma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bileşik Mukavemet Halleri | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Atalet Momentleri Basit Eğilme Hali | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Normal Kuvvetli Eğilme, gerilme analizi ve boyutlandırma | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | ;
Kesmeli Eğilme, gerilme analizi ve boyutlandırma | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | ;
Bileşik Mukavemet Halleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | ;
Atalet Momentleri Basit Eğilme Hali | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 |