Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapı Statiği II | İNM302 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | ||||
EBS Koordinatörü | |||||
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK | ||||
Amaç |
Deplasman yöntemi ile çubuk sistemlerin analizinin yapılması, Yük-deplasman ilişkisinin rijitlik katsayıları ile belirlenmesidir. Deplasman yöntemi ile çubuklardan oluşan taşıyıcı sistem analiz edilerek davranışın anlaşılmasıdır. |
||||
Ders İçeriği |
Yük- deformasyon ilişkisi, Sonlu elemanlar yönetiminin çubuk sistemler için uygulaması olan rijitlik matrisi yöntemi ile elde edilecektir. Rijitlik matrisi yönteminin özel uygulamaları olan Açı ve Moment dağıtma yönetimleri de verilecektir. Bilgisayar programları ile çözülecek olan taşıyıcı sistemlerin davranışı ele alınacaktır. |
||||
Ders Kaynakları |
A. Çakıroğlu, E Çetmeli, “Yapı Statiği II”, 9. Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 1996
Yapı Statiği Cilt II, M.Ruhi AYDIN, Osmangazi Üniversitesi Yayın No:079, 2003. R.C. Hibbeler, “Structural Analysis”, Prentice Hall Inc., 1995. V. Aykut, “Yapı Statiği”, Eskişehir DMMA Yayınları, III. Baskı, 1976 V. Aykut, “Yapı Statiği II”, Eskişehir DMMA Yayınları (Ders Notları), 1976. |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
80
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Virtüel iş teoremi | |
2 | izostatik sistemlerde şekil ve yerdeğiştirmeler | |
2 | izostatik sistemlerde şekil ve yerdeğiştirmeler | |
4 | mohr yöntemi | |
5 | Mohr yöntemi | |
7 | hiperstatik sistemlerin kuvvet yöntemi ile genel çözümü | |
7 | hiperstatik sistemlerin kuvvet yöntemi ile genel çözümü | |
8 | Ara sınav | |
10 | hiperstatik sistemlerde dönme ve ötelemelerin hesabı | |
10 | hiperstatik sistemlerde dönme ve ötelemelerin hesabı | |
10 | hiperstatik sistemlerde dönme ve ötelemelerin hesabı | |
12 | düğüm noktaları sabit sistemlerde açı yöntemi ve iterasyon yöntemleri | |
13 | düğüm noktaları hareketli sistemlerde açı yöntemi ve iterasyon yöntemleri | |
14 | düğüm noktaları sabit ve hareketli sistemlerde açı yöntemi ve iterasyon yöntemleri, elverişsiz yüklemeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hiperstatik sistemleri öğrenecek | |||
Açı methodunu öğrenecek | |||
Kuvvet methodunu öğrenecek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hiperstatik sistemleri öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Açı methodunu öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuvvet methodunu öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |