EN
  • Anasayfa
  • İNM302 Yapı Statiği II (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İNM302 - Yapı Statiği II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yapı Statiği II İNM302 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
İNM301 Yapı Statiği I Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK
Amaç

Deplasman yöntemi ile çubuk sistemlerin analizinin yapılması, Yük-deplasman ilişkisinin rijitlik katsayıları ile belirlenmesidir. Deplasman yöntemi ile çubuklardan oluşan taşıyıcı sistem analiz edilerek davranışın anlaşılmasıdır.

Ders İçeriği

Yük- deformasyon ilişkisi, Sonlu elemanlar yönetiminin çubuk sistemler için uygulaması olan rijitlik matrisi yöntemi ile elde edilecektir. Rijitlik matrisi yönteminin özel uygulamaları olan Açı ve Moment dağıtma yönetimleri de verilecektir. Bilgisayar programları ile çözülecek olan taşıyıcı sistemlerin davranışı ele alınacaktır.

Ders Kaynakları A. Çakıroğlu, E Çetmeli, “Yapı Statiği II”, 9. Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 1996
Yapı Statiği Cilt II, M.Ruhi AYDIN, Osmangazi Üniversitesi Yayın No:079, 2003.
R.C. Hibbeler, “Structural Analysis”, Prentice Hall Inc., 1995.
V. Aykut, “Yapı Statiği”, Eskişehir DMMA Yayınları, III. Baskı, 1976
V. Aykut, “Yapı Statiği II”, Eskişehir DMMA Yayınları (Ders Notları), 1976.
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 10 40
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 4 3 12
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, Kirişlerde yer değiştirmelerin hesaplanması Ders
2 Virtüel iş yöntemiyle kafes kirişlerde yer değiştirmelerin hesaplanması Ders
3 Virtüel iş yöntemiyle kiriş ve çerçevelerde yer değiştirmelerin hesaplanması Ders
4 Kuvvet yöntemiyle hiperstatik kiriş ve çerçevelerin analizi Ders
5 Kuvvet yöntemiyle hiperstatik kafes sistemlerin analizi Ders
6 Açı-deplasman yöntemiyle hiperstatik kirişlerin analizi Ders
7 Açı-deplasman yöntemiyle hiperstatik çerçeveleri analizi Ders
8 ARASINAV Ders
9 Cross yöntemiyle hiperstatik kirişlerin analizi Ders
10 Cross yöntemiyle hiperstatik çerçevelerin analizi Ders
11 Matris yöntemler ile hiperstatik kafes sistemlerin analizi Ders
12 Matris yöntemler ile hiperstatik kirişlerin analizi Ders
13 Matris yöntemler ile hiperstatik çerçeve sistemlerin analizi Ders
14 Matris yöntemler ile hiperstatik çerçeve sistemlerin analizi (devam) Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematiğin ve fiziğin mühendislik uygulamalarını iyi bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hiperstatik sistemleri çözümleyebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hiperstatik sistemlerde deformasyon hesaplarını yapabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Modelleme ile gerçek sistemler arası farkı algılayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
Matematiğin ve fiziğin mühendislik uygulamalarını iyi bilir. - - - - - - - - - -
Hiperstatik sistemleri çözümleyebilir. - - - - - - - - - -
Hiperstatik sistemlerde deformasyon hesaplarını yapabilir. - - - - - - - - - -
Modelleme ile gerçek sistemler arası farkı algılayabilir. - - - - - - - - - -