Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi | İNM407 | 7 | 2 + 2 | 10,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Veren | Prof. Dr. Cenk KARAKURT Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Prof. Dr. Nazile URAL Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amaç |
İnşaat mühendisliği alanında ilgili bilim dalında araştırma, deney ve analiz yapabilme becerisinin kazandırılması. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçeriği |
İnşaat mühendisliği bölümü anabilim dallarına giren konularda verilecek bir araştırma konusu veya projeyi güdümsüz olarak tamamlama, yazma ve sunmayı içermektedir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
10
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 40 | 1 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 40 | 1 | 40 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 70 | 1 | 70 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 260 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,20 | |||
AKTS | 10,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Konu hakkında genel görüşme | |
3 | Konu hakkında literatür çalışması | |
4 | Konu hakkında literatür değerlendirmesi | |
5 | Yöntemsel planlama | |
6 | Saha çalışması | |
6 | Saha çalışması | |
8 | Ara çalışma raporunun sunumu | |
9 | Laboratuvar veya araştırma | |
9 | Laboratuvar veya araştırma | |
9 | Laboratuvar veya araştırma | |
12 | Çalışma sonuçlarının raporlanması | |
12 | Çalışma sonuçlarının raporlanması | |
14 | Dönemsonu uygulaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnşaat mühendisliği alanında ilgili bilim dalında araştırma, deney ve analiz yapabilme becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnşaat mühendisliği alanında hazırlanan analizlerin bir proje mantığıyla değerlendirilmesi ve bulguların sunum haline getirilerek yazılı ve görsel materyallerle paylaşılabilmesi | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnşaat mühendisliği mesleki uygulamalarında kullanılacak deneyimi kazanma. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnşaat mühendisliği alanında ilgili bilim dalında araştırma, deney ve analiz yapabilme becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | ;
İnşaat mühendisliği alanında hazırlanan analizlerin bir proje mantığıyla değerlendirilmesi ve bulguların sunum haline getirilerek yazılı ve görsel materyallerle paylaşılabilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | ;
İnşaat mühendisliği mesleki uygulamalarında kullanılacak deneyimi kazanma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 |