| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Su Temini ve Çevre Sağlığı | İNM402 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Su getirilmesi ve kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili teorik ve pratik bilgiler verilmesi |
| Ders İçeriği |
Su temini sistemi, nüfus tahmini hesapları, içmesuyu özellikleri, su kaynaklarının ve suların derlenmesi, suların isalesi, hazneler, şebeke sistemleri, çevre sağlığı tesisleri, kullanılmış su kanalları, yağmur suyu kanalları, birleşik sistem kanalları |
| Ders Kaynakları |
Su Temini ve Çevre Sağlığı, Prof. Dr. Mehmet Karpuzcu, Kubbealtı Neşriyatı, 2005.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2015 - 2016 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramalar, çevre sağlığı ve insan sağlığı | Ders |
| 2 | Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı | Ders |
| 3 | Suyun özellikleri ve kalite | Ders |
| 4 | Suların derlenmesi (kaptajlar) | Ders |
| 5 | Yüzeysel suların derlenmesi | Ders |
| 6 | Menba ve yeraltı sularının derlenmesi | Ders |
| 7 | Suların iletilmesi (Cazibeli hatlar) | Ders |
| 8 | Suların iletilmesi (Terfili hatlar)-Arasınav | Ders |
| 9 | İletim hatlarındaki sanat yapıları | Ders |
| 10 | Hazneler | Ders |
| 11 | Şebekeler | Ders |
| 12 | Şebeke çeşitleri ve elemanları | Ders |
| 13 | Atık suların derlenmesi | Ders |
| 14 | Atık suların arıtılma yöntemleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İçme suyu özelliklerini sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Suların derlenmesi (kaptajlar) çeşitlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Suların iletilmesini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Suların depolanması ve dağıtılmasını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İçme suyu özelliklerini sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | ;
| Suların derlenmesi (kaptajlar) çeşitlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Suların iletilmesini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Suların depolanması ve dağıtılmasını açıklar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,5 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4 | 4 | 2,75 | 4 | 4 |