| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Su Kuvvetleri | İNM409 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste hidrolik gücün elektrik enerjisine dönüştürülmesine ilişkin temel bilgiler vermeyi amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Hidroelektrik Santraller, Yararları, Gerekliliği, Unsurları, Boyutlandırması, Ülkedeki Tahsis Süreci |
| Ders Kaynakları |
Su Kuvveti, Su Yapıları Cilt IX, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları No:328
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2019 - 2020 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Su Kuvveti Sistemleri | Ders |
| 3 | Enerji | Ders |
| 4 | Temel Hidrolik Bilgiler | Ders |
| 5 | Hidroelektriğe Giriş | Ders |
| 6 | Uygulama | Ders |
| 7 | Gücü Etkileyen Faktörler | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Hazne Planlanması | Ders |
| 10 | Denge Bacaları | Ders |
| 11 | Cebri Borular | Ders |
| 12 | Türbinler | Ders |
| 6 | Uygulama | Ders |
| 14 | Ekonomik Analiz | Ders |
| 15 | Türkiye’nin Hidroelektrik Gelişimi | Ders |
| 16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ülkemizin Enerji Kaynakları konusunda bilgilendirmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hidroelektrik enerjinin önemini vurgulamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kuvveti Tesisi sistemlerini tanıtmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İnşaat Mühendisinin baraj ve hidroelektrik enerji santrali konularında farkındalığını arttırmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ülkemizin Enerji Kaynakları konusunda bilgilendirmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Hidroelektrik enerjinin önemini vurgulamak | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Kuvveti Tesisi sistemlerini tanıtmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | ;
| İnşaat Mühendisinin baraj ve hidroelektrik enerji santrali konularında farkındalığını arttırmak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,25 | 4,5 | 4 | 3 | 4 | 4 |