Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapı Elemanlarının Davranışı | İNM426 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK |
Amaç |
Betonarme yapı elemanlarının lineer ötesi davranışının öğrencilere temel seviyede öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Malzeme davranışı, beton ve çelik, Eğilme etkisi altında betonarme kiriş davranışı, Süneklik, plastik mafsal, sargılı beton davranışı, Eğilme ve eksenel basınca maruz betonarme elemanların davranışı, Taşıyıcı sistemlerin sınıflandırılması |
Ders Kaynakları |
Betonarme taşıyıcı sistemlerde doğrusal olmayan davranış ve çözümleme, Zekai Celep, Beta basım yayın
Wight, J.K., 2015, “Reinforced Concrete Mechanics and Design”, 7th edition, Pearson Education TS 500, 2000, “Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları” Türk Standartları Enstitüsü. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
25
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
25
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 2 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Betonarmeyi oluşturan malzemeler | Ders |
2 | Betonun basınç altındaki davranışı | Ders |
2 | Çelik donatıların çekme davranışı | Ders |
2 | Betonarme elemanlarda sargı etkisi | Ders |
2 | Betonarme sargı modelleri | Ders |
2 | Betonarme sargı modelleri | Ders |
7 | Betonarme elemanlarda süneklik | Ders |
8 | Kirişlerin eğilme altındaki davranışı | Ders |
9 | Kirişlerin kesme kuvveti etkisi altındaki davranışı | Ders |
10 | plastik mafsal modelleri | Ders |
11 | Betonarme kolonların eksenel yükler altındaki davranışı | Ders |
12 | Betonarme kolonların eksenel yükler ve eğilme momenti altındaki davranışı | Ders |
13 | Betonarme elemanların moment eğrilik ilişkilerinin elde edilmesi | Ders |
13 | Betonarme elemanların moment eğrilik ilişkilerinin elde edilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Literatürde çokça bilinen doğrusal olmayan malzeme modellerini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kiriş ve kolonlarda taşıma gücü yöntemi ile kapasite hesabı yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kolon ve kirişlerin plastik mafsal oluşturabilme kabiliyetini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğrusal olmayan malzeme ve eleman davranışlarını kavrayarak, doğrusal olmayan çerçeve sistem davranışına giriş yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Literatürde çokça bilinen doğrusal olmayan malzeme modellerini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | ;
Kiriş ve kolonlarda taşıma gücü yöntemi ile kapasite hesabı yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | ;
Kolon ve kirişlerin plastik mafsal oluşturabilme kabiliyetini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | ;
Doğrusal olmayan malzeme ve eleman davranışlarını kavrayarak, doğrusal olmayan çerçeve sistem davranışına giriş yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |