Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Yazı Tekniği | İNM428 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin temel amacı, eğitim alanında, ampirik araştırma yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenci, araştırma sürecindeki tüm aşamaları (araştırma sorusu yazma, literatür tarama, teorik çerçeve oluşturma, örneklem seçme, uygun data analizi yöntemini belirleme, veri toplama ve bulguların yorumlanması) kendi tasarladığı bir araştırma önerisinde uygulamalı olarak öğrenir. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırma sürecinin doğası, eğitimde araştırma yaklaşımları, araştırma problemi oluşturma, literatür taraması, hipotez oluşturma, araştırma modelleri, veri toplama, verilerin yorumlanması ve araştırmanın rapora dönüştürülmesi konularında temel bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık. Yıldırım, A. & Şimşek, H.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Ölçme Değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. Tekin-İftar, E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Erkuş, A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim Bilimsel Araştırma Araştırma Yöntemlerine Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi Problemin Tanımlanması | Tartışmalı Ders |
3 | Araştırma Örnekleminin Belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Ölçme Düzeyleri Ölçü Araçları Geçerlik ve Güvenirlik | Tartışmalı Ders |
5 | Betimsel Araştırmalar | Tartışmalı Ders |
6 | Bağıntısal Araştırmalar | Tartışmalı Ders |
7 | Nedensel-Karşılaştırma Araştırmaları | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Deneysel Araştırmalar | Tartışmalı Ders |
10 | İstatistiksel Analiz | Tartışmalı Ders |
11 | Nitel araştırmalar | Tartışmalı Ders |
12 | Eylem Araştırmaları | Tartışmalı Ders |
13 | Araştırmalarda Etik | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma sürecini betimleyebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma yöntemlerini tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırma raporu hazırlama sürecini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilimsel araştırma sürecini betimleyebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilimsel araştırma yöntemlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilimsel araştırma raporu hazırlama sürecini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |