| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mimarlık Bilgisi | İNM437 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, mimarlığın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, mesleki etiğini ve mimarlığın diğer disiplinlerle ilişkisini tanıtarak öğrencilerin mimarlık kültürünü anlamasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Ders kapsamında mimarlığın tanımı, tarihsel süreçteki gelişimi, temel kavram ve ilkeler, mimarın rolü, yapım süreçleri, yapılı çevre ile ilişkiler ve güncel mimarlık yaklaşımları ele alınır. |
| Ders Kaynakları |
Mimarlık: Form, Mekan ve Düzen, Francis D.K. Ching, Wiley, 2014.
Dünya Mimarlık Tarihi,, Michael Fazio, Marian Moffett, Lawrence Wodehouse, Laurence King Publishing, 2013. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mimarlık kavramına giriş ve temel tanımlar. | Tartışmalı Ders |
| 2 | Mimarlığın tarihsel gelişimi ve önemli dönemler. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Mimari düşüncenin evrimi ve kültürel etkiler. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Mimarlıkta form, işlev ve estetik ilişkisi. | Tartışmalı Ders |
| 5 | Yapı elemanları ve mimari tasarım ilkeleri. | Tartışmalı Ders |
| 6 | Mekân kavramı ve mekânsal organizasyon. | Tartışmalı Ders |
| 7 | Mimarlıkta ölçek, oran ve insan boyutu. | Tartışmalı Ders |
| 8 | Mimarın rolü ve mesleki sorumlulukları. | Tartışmalı Ders |
| 9 | Yapı üretim süreci ve mimarın sürece katkısı. | Tartışmalı Ders |
| 10 | Yapılı çevre, doğa ve sürdürülebilir mimarlık ilişkisi. | Tartışmalı Ders |
| 11 | Mimarlıkta etik değerler ve meslek etiği. | Tartışmalı Ders |
| 12 | Güncel mimari yaklaşımlar ve teknolojik gelişmeler. | Tartışmalı Ders |
| 13 | Öğrenci proje sunumları ve değerlendirmeler. | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel tekrar, tartışma ve dersin kapanışı. | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, mimarlığın temel kavramlarını ve tarihsel sürecini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mimarlığın diğer disiplinlerle olan ilişkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mimari tasarımda form, işlev ve estetik arasındaki dengeyi değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mimarın mesleki sorumluluklarını ve etik ilkeleri tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Güncel mimarlık yaklaşımlarını ve teknolojik gelişmeleri tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, mimarlığın temel kavramlarını ve tarihsel sürecini açıklar. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mimarlığın diğer disiplinlerle olan ilişkilerini analiz eder. | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | ;
| Mimari tasarımda form, işlev ve estetik arasındaki dengeyi değerlendirir. | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,33 | - | - | 0,33 | 0,33 | - | - | - | - | - |