Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mimarlık Bilgisi | İNM437 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, mimarlığın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, mesleki etiğini ve mimarlığın diğer disiplinlerle ilişkisini tanıtarak öğrencilerin mimarlık kültürünü anlamasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında mimarlığın tanımı, tarihsel süreçteki gelişimi, temel kavram ve ilkeler, mimarın rolü, yapım süreçleri, yapılı çevre ile ilişkiler ve güncel mimarlık yaklaşımları ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Mimarlık: Form, Mekan ve Düzen, Francis D.K. Ching, Wiley, 2014.
Dünya Mimarlık Tarihi,, Michael Fazio, Marian Moffett, Lawrence Wodehouse, Laurence King Publishing, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mimarlık kavramına giriş ve temel tanımlar. | Tartışmalı Ders |
2 | Mimarlığın tarihsel gelişimi ve önemli dönemler. | Tartışmalı Ders |
3 | Mimari düşüncenin evrimi ve kültürel etkiler. | Tartışmalı Ders |
4 | Mimarlıkta form, işlev ve estetik ilişkisi. | Tartışmalı Ders |
5 | Yapı elemanları ve mimari tasarım ilkeleri. | Tartışmalı Ders |
6 | Mekân kavramı ve mekânsal organizasyon. | Tartışmalı Ders |
7 | Mimarlıkta ölçek, oran ve insan boyutu. | Tartışmalı Ders |
8 | Mimarın rolü ve mesleki sorumlulukları. | Tartışmalı Ders |
9 | Yapı üretim süreci ve mimarın sürece katkısı. | Tartışmalı Ders |
10 | Yapılı çevre, doğa ve sürdürülebilir mimarlık ilişkisi. | Tartışmalı Ders |
11 | Mimarlıkta etik değerler ve meslek etiği. | Tartışmalı Ders |
12 | Güncel mimari yaklaşımlar ve teknolojik gelişmeler. | Tartışmalı Ders |
13 | Öğrenci proje sunumları ve değerlendirmeler. | Tartışmalı Ders |
14 | Genel tekrar, tartışma ve dersin kapanışı. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, mimarlığın temel kavramlarını ve tarihsel sürecini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mimarlığın diğer disiplinlerle olan ilişkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mimari tasarımda form, işlev ve estetik arasındaki dengeyi değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mimarın mesleki sorumluluklarını ve etik ilkeleri tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel mimarlık yaklaşımlarını ve teknolojik gelişmeleri tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, mimarlığın temel kavramlarını ve tarihsel sürecini açıklar. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mimarlığın diğer disiplinlerle olan ilişkilerini analiz eder. | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | ;
Mimari tasarımda form, işlev ve estetik arasındaki dengeyi değerlendirir. | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
Mimarın mesleki sorumluluklarını ve etik ilkeleri tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Güncel mimarlık yaklaşımlarını ve teknolojik gelişmeleri tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,2 | - | - | 0,2 | 0,2 | - | - | - | - | - |