| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce I | İNM451 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders yüzü yüze olarak sınıf ortamında verilecektir. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Emrah TAŞDEMİR |
| Amaç |
Bu dersin amacı inşaat mühendisliği alanında şantiye ve ofis ortamında kullanılacak terminolojinin, inşaat mühendisliğine ait yazınların çevrilmesi yolu ile öğrenciye kazandırılması |
| Ders İçeriği |
Ders, İnşaat mühendisliğinin temel terminolojisi ile birlikte ana bilim dallarına ait genel bilgiler içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY)
Konuyla ilgili makaleler Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman Ders notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 50 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Introduction | |
| 1 | Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme sürecinin anlatılması | |
| 2 | Not tutma alıştırması, yazının hedef kitlesi, amaç ve tonunu ayrıştırma | |
| 2 | Functional English Grammar | |
| 3 | Not tutma stratejilerinin hazırlanması, bir nesne veya kavramı yazılı tanımlama | |
| 3 | Useful phrases and expressions | |
| 4 | If clauses | |
| 4 | Not tutma stratejileri, geri besleme, yazıda bütünlük | |
| 5 | Noun clause, -so that, -such that | |
| 5 | Okuma: tarama, kavrama, kelime çalışmaları, bir nesne veya mekanizmayı betimleme | |
| 6 | Dinleme ve önemli bilgiyi ayrıştırma, yazılı yanıt, yazıda akıcılık, okuma becerilerine devam | |
| 6 | Active passive | |
| 7 | Introduction to elements of academic writing | |
| 7 | Akış şeması yazmak, proses tanımlamasını yazmak, kelime /terminoloji alıştırmalar | |
| 8 | Ara sınav | |
| 8 | Report Writing | |
| 9 | Essay writing | |
| 9 | Kelime/terminoloji alıştırmalar | |
| 10 | Diagrams, tables, graphs and job advertisements | |
| 10 | Okuma: bilgiyi tasnif etmek, kelime çalışmaları, savunma cümlesi yazmak | |
| 11 | Dinleme: bilgiyi tasnif etmek : essay organizasyonu: özet- konu başlıklarını yazmak | |
| 11 | Formal presentations (organizing data and slide preparation) | |
| 12 | Öğrenilen terminolojiyi kullanarak tasarlanan bir ürünü tanıtma | |
| 12 | Resume writing | |
| 13 | Skimming through the text and Scanning | |
| 13 | Okuma kavrama / bir konunun alt başlıklarına daraltarak essay yazmak | |
| 14 | Dinleme & özet çıkarma, essay yazma ve değerlendirme | |
| 14 | Listening/Reading Comprehension |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | |||
| Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | |||
| Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | |||
| Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | |||
| Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tenseleri kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |