EN
ESM5028 - İklimlendirme ve Soğutma Sistemlerinin Enerji Analizi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İklimlendirme ve Soğutma Sistemlerinin Enerji Analizi ESM5028 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, sınıf içi tartışma ve proje geliştirme
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ
Ders Veren
Amaç

İklimlendirme temel kavramları ve psikometrik diyagram, konfor endüstri klimasının önemi ve soğutma yüklerinin hesaplanması, klima sistemlerinin tasarunum enerji verimleri yönünden kıyaslanması

Ders İçeriği

Klima sistemleri, ısıl konfor ve hava kalitesi, soğutma yükü (ısı kazancı hesabı), CLTD/SCL/CLF yüntemleri, enerji analizi ve tasarruf yöntemleri

Ders Kaynakları 1.Genceli, Osman F., Isı değiştiricileri, Birsen Yayınevi, 2005. 2.Kakaç, S. ve Lui, H., Heat Exchangers, Selection, Rating and Thermal Design, CRC PressLLC, 1998. 3.İklimlendirme esasları ve uygulamalar Recep Yamankaradeniz, İlhami Horuz, Salih Çoşkun, Dora yayıncılık 2015, 4. Ashare Handbook Fundemantels,2001
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 iklimlendirme ısıl konfor Ders Tartışmalı Ders
2 Isı değiştiricilerinin tanıtılması Ders Tartışmalı Ders
3 Nemli havanın özellikleri ve kavramlar Ders Tartışmalı Ders
4 Psikometrik Dıyagram okuma Ders Tartışmalı Ders Gösterim
5 Soğutma yükü hesap yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim
6 CLTD/SCL/CLF yöntemleri ile soğutma yükü hesabı Ders Problem Çözme
6 CLTD/SCL/CLF yöntemleri ile soğutma yükü hesabı Ders Problem Çözme
8 İklimlendirme sistemleri kış kliması projendirilmesi Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
9 İklimlendirme sistemleri yaz kliması projendirilmesi Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Soğutma sistemi projendirilmesi Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 iklimlendirme sistemlerinde enerji analizi Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 iklimlendirme sistemlerinde enerji analizi Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 iklimlendirme sistemlerinde enerji analizi yapılmış,örnek proje uygulaması Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer
14 Soğutam sistemlerinde enerji analizi yapılmış,örnek proje uygulaması Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Psikometrik diyagram okuma Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Klima ve soğutma sistemi tasarlamak Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Isı kazancı ve ısı kayıpları hesaplama ve enerji analizi yapabilme Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
iklimlendir sistemlerine enerji analizi yapmak Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Soğutma sistemlerinde enerji analizi yapmak Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Psikometrik diyagram okuma - - - - - - - - - - -
Klima ve soğutma sistemi tasarlamak - - - - - - - - - - -
Isı kazancı ve ısı kayıpları hesaplama ve enerji analizi yapabilme - - - - - - - - - - -
iklimlendir sistemlerine enerji analizi yapmak - - - - - - - - - - -
Soğutma sistemlerinde enerji analizi yapmak - - - - - - - - - - -