EN
  • Anasayfa
  • MIM5030 Otomotiv Mühendisliği (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MIM5030 - Otomotiv Mühendisliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Otomotiv Mühendisliği MIM5030 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hasan YAMIK
Ders Veren Prof. Dr. Hasan YAMIK
Amaç

MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERE TAŞIT TAHRİK SİSTEMLERİ HAKKINDA TEMEL BİLGİLERİ KAZANDIRMAKTIR.

Ders İçeriği

İçten yanmalı motor türleri ve çalışma ilkeleri, Motor Termodinamiği, Motorlarda yanma, Motorlarda karışım teşkili, Motor işletme parametreleri, Dolgu değişimi, Yakıtlar, Yakıt püskürtme sistemleri, Motorlarda ısı transferi, Motorlarda sürtünme ve yağlama, Motor performansı, Motor dengelemesi ve kuvvet analizi.

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
30
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 1 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 14 3 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 3 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 3 9
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 4 2 8
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 188
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İçten yanmalı motorların temel prensipleri Ders
2 Motor termodinamiği Ders
3 Motorlarda yanmanın temelleri, Yanma reaksiyonlarının hesaplanması Ders
4 Gerçek motor çevrimi, Motor işletme parametreleri Ders
5 Karışım teşkilinin temelleri Ders
6 Benzin motorlarında karışım teşkili ve yanma prosesi, Benzin püskürtme yöntemleri, Ateşleme teorisi ve ateşleme sistemleri Ders
7 Motor komponentleri ve tasarım kaideleri Ders
8 Krank-biyel mekanizmasının kinematik ve dinamik analizi Ders
9 Taşıtlarda güç İletimi Ders
10 Alternatif ve elektirkli Taşıt Tahrik Sistemleri Ders
11 Taşıtlarda Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri Ders
12 Taşıt Doğrultu Kontrol Sistemleri Ders
13 Otomotiv Sistemlerinin Analizi Ders
14 Otonom Taşıtlar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMLERİ HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANACAKLARDIR. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMİ MEKANİZMALARININ ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ İRDELEYEBİLCEK BECERİYİ KAZANACAKLARDIR. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
ÖĞRENCİLER, TAŞITI HAREKET ETTİREN, YÖNLENDİREN VE GÖVDENİN ASKIDA KALMASINI SAĞLAYAN ALT SİSTEMLERİ VE KOMPONENTLERİ ÖĞRENİRLER. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMLERİ HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANACAKLARDIR. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖĞRENCİLER, OTOMOTİV TAHRİK SİSTEMİ MEKANİZMALARININ ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ İRDELEYEBİLCEK BECERİYİ KAZANACAKLARDIR. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖĞRENCİLER, TAŞITI HAREKET ETTİREN, YÖNLENDİREN VE GÖVDENİN ASKIDA KALMASINI SAĞLAYAN ALT SİSTEMLERİ VE KOMPONENTLERİ ÖĞRENİRLER. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5