EN
  • Anasayfa
  • MIM5000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MIM5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması MIM5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Harun MİNDİVAN
Ders Veren Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR Prof. Dr. Hasan YAMIK Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN Prof. Dr. Oğuz ARSLAN Doç. Dr. Sinan BAŞARAN Doç. Dr. Emre ESENER Doç. Dr. Oğuzhan DEMİR Prof. Dr. Harun MİNDİVAN Prof. Dr. Birol AKYÜZ Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN Doç. Dr. Emin AÇIKKALP Doç. Dr. Muhammed ELİTAŞ
Amaç

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Lisansüstü tez bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Ders Kaynakları Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi.
Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.
Üstdal, M. ve Kural G. (1997). Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 25 14 350
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 506
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 19,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
1 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Araştırmayı rapor haline getirir ve araştırma raporunu savunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5