EN
  • Anasayfa
  • MIM7000 Uzmanlık Alan (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MIM7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan MIM7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Harun MİNDİVAN
Ders Veren Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR Prof. Dr. Hasan YAMIK Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN Prof. Dr. Oğuz ARSLAN Doç. Dr. Sinan BAŞARAN Doç. Dr. Emre ESENER Doç. Dr. Oğuzhan DEMİR Prof. Dr. Harun MİNDİVAN Prof. Dr. Birol AKYÜZ Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN Doç. Dr. Emin AÇIKKALP Doç. Dr. Muhammed ELİTAŞ
Amaç

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Ders İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.

Ders Kaynakları Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi.
Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 14 70
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 254
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Olası tez konularını oluşturur Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Tez konusunu belirler Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Olası tez konularını oluşturur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusunu belirler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5