Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | MIM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gülcan ÖZEL EROL Doç. Dr. Muhammed ELİTAŞ Doç. Dr. Oğuzhan DEMİR Doç. Dr. Emre ESENER Doç. Dr. Veysel ÇOBAN Prof. Dr. Hasan YAMIK Doç. Dr. Üsame DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb. |
Ders Kaynakları |
Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 14 | 70 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 324 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 12,71 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olası tez konularını oluşturur | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusunu belirler | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olası tez konularını oluşturur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Tez konusunu belirler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |