| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Edebî Akımlar II | TDE5006 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Edebiyata yön veren edebi akımları tanıtmak. |
| Ders İçeriği |
Edebi Akımların Tarihçesi ve Başlıca Örneklerin Çözümlenmesi. |
| Ders Kaynakları |
Türk Dili Sayı 349: Yazın Akımları, TDK.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Modernizm | Ders |
| 1 | Modernizm | Ders |
| 1 | Modernizm | Ders |
| 1 | Modernizm | Ders |
| 5 | Eser Örnekleri | Ders |
| 5 | Eser Örnekleri | Ders |
| 5 | Eser Örnekleri | Ders |
| 8 | Postmodernizm | Ders |
| 8 | Postmodernizm | Ders |
| 8 | Postmodernizm | Ders |
| 8 | Postmodernizm | Ders |
| 5 | Eser Örnekleri | Ders |
| 5 | Eser Örnekleri | Ders |
| 5 | Eser Örnekleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci edebi akımların eserlere yansıyan estetik detayları hakkında bilgi edinir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci edebi akımlar çerçevesinde eser tahlil etme becerisi kazanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci edebi akımları öğrenir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci edebi akımların eserlere yansıyan estetik detayları hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci edebi akımlar çerçevesinde eser tahlil etme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci edebi akımları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |