| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Edebiyat Bilgi ve Teorileri I | TDE5007 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Nazım şekilleri aracılığıyla Divân Edebiyatının kültür ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olmak, Nazım şekillerinin tasnifini yapabilmek , Nazım şekilleri ve türlerine getirilen yeni yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmak. |
| Ders İçeriği |
Edebiyatın şekil ve içerik özelliklerini kavramak Klasik ve modern şiir çözümlemeleri için gerekli altyapıyı oluşturmak |
| Ders Kaynakları |
BİLGEGİL, Kaya;Edebiyat Bilgi ve Teorileri,Enderun Kitabevi, İstanbul, 1989.
İZ, Fahir; Eski Türk Edebiyatında Nazım-I, Akçağ Yayınları, Ankara, 1995 TANPINAR, Ahmet Hamdi; Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yayınları, İstanbul 1992. BANARLI, Nihad Sami;Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1987. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Edebiyat biliminin içeriği | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | Edebiyat biliminin çalışma alanları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | Şairin yetişmesini sağlayan zihinsel koşulları anlamak | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Şairin yetişmesini sağlayan sosyal ve siyasal koşulları anlamak | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 5 | Eski Türk edebiyatının kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Eski Türk edebiyatının dönemleri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | Nazım şekilleri ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Şiirde ahengi sağlayan unsurlar | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 9 | Şiirde ahengi sağlayan unsurlar | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Nesir türünün özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Nesir türünün özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Klasik Türk nesri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Divân Edebiyatının kültür ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Şiir formlarınının aralarındaki farkları ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Edebiyat biliminin özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Şiirin biçim ve ahenk özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Nesir türünün özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Divân Edebiyatının kültür ve medeniyeti hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Şiir formlarınının aralarındaki farkları ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Edebiyat biliminin özelliklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Şiirin biçim ve ahenk özelliklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Nesir türünün özelliklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |