| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Edebiyat Bilgi ve Teorileri II | TDE5008 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yeni Türk Edebiyatının dönem özelliklerini kavramak Modern edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak Modern dönem edebi metinlerini çözümleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
Edebiyatın şekil ve içerik özelliklerini kavramak Klasik ve modern şiir çözümlemeleri için gerekli altyapıyı oluşturmak |
| Ders Kaynakları |
Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı, Ayrıntı Yayınları, 2000
Terry Eagleton, Şiir Nedir?, Agora Yayınları, 2005 Berna Moran, Edebiyat Kuramı ve Eleştiri, İletişim Yayınları, 2006 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yeni Türk Edebiyatının mahiyeti | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 1 | Yeni Türk Edebiyatının mahiyeti | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | Yeni Türk Edebiyatının çalışma alanları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Yeni Türk Edebiyatını oluşturan siyasi, sosyal ve kültürel kaynaklar | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Yeni Türk Edebiyatını oluşturan siyasi, sosyal ve kültürel kaynaklar | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Modern edebiyat kuramları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Modern edebiyat kuramları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Edebiyat ve modernizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Edebiyat ve modernizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Edebiyat ve postmodernizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Modern şiirin biçim ve içerik özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Modern romanın biçim ve içerik özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Postmodern romanın biçim ve içerik özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yeni Türk edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Edebiyat kuramları arasındaki farkları ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Modern edebiyatın özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Postmodern edebiyatın özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Modern ve postmodern metin çözümlemesi yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Türk edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Edebiyat kuramları arasındaki farkları ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Modern edebiyatın özelliklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Postmodern edebiyatın özelliklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Modern ve postmodern metin çözümlemesi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |