| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Farsça I | TDE5017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
| Ders Veren | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
| Amaç |
Eski Türk edebiyatının kaynaklarının başında Fars edebiyatı, mitolojisi ve kültürü gelmektedir. Farsçaya özgü kimi gramer kuralları tamlama ve sözcükler bu dönemde Eski Türk edebiyatında sıklıkla yer bulmuştur. Bunların doğru ve eksiksiz bir biçimde anlaşılması temel Farsça bilgisini gerektirmektedir. |
| Ders İçeriği |
Farsça gramer kurallarını öğretilmesi |
| Ders Kaynakları |
Hayyampur Abdürresul, Destur-ı Zeban-ı Farisi, Tebriz 1957
Karib, Abdülazim, Destur-ı Zeban-ı Farisi, Tahran 1972 Yıldırım Nimet Farsça Dilbilgisi, Erzurum 1997 Öztürk, Mürsel, Farsça Dilbilgisi, Ankara 1988 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 2 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 3 | 9 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 14 | 56 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İsimler: Tekil ve çoğul isimler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | İsim tamlamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | İsmin halleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Fiiller | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Sıfatlar: Sıfatların dereceleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Sayı sıfatları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Zamirler: Şahıs zamirleri, mülkiyet zamirleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | İşaret zamirleri, dönüşlülük zamirleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Soru zamirleri, belirsizlik zamirleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Zarflar: Hal zarfları, yer ve yön zarfları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Zaman, miktar, soru zarfları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Edat, bağlaç, ünlem | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Ön ekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Son ekler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farsça zamirleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Farsça sıfatları tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Farsça fiilleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Farsça zarfları tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Farsça cümle yapsını ve özelliklerini tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farsça zamirleri tanır | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | - | 4 | 3 | - | - | - | 4 | 5 | - | ;
| Farsça sıfatları tanır | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | - | 3 | 3 | - | - | - | 4 | 5 | - | ;
| Farsça fiilleri tanır | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | - | 4 | 3 | - | - | - | 4 | 5 | - | ;
| Farsça zarfları tanır | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | - | 3 | 3 | - | - | - | 4 | 5 | - | ;
| Farsça cümle yapsını ve özelliklerini tanır | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | - | 4 | 3 | - | - | - | 4 | 5 | - | ;
| Ortalama Değer | 4 | 3 | 4 | 5 | 4,6 | 3 | - | 3,6 | 3 | - | - | - | 4 | 5 | - |