EN
  • Anasayfa
  • TDE5000 Tez Çalışması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması TDE5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze ve sınıf dışı çalışma
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Ders Veren Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Prof. Dr. Cihan ÖZDEMİR Prof. Dr. İbrahim TAŞ Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK Prof. Dr. Oktay Selim KARACA Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ Doç. Dr. Zemire GULCALI Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK
Amaç

Tez çalışması için kaynakları ve metotları öğrenme

Ders İçeriği

Tez çalışması

Ders Kaynakları ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
50
Ek Dersler
0
Kategori
50
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 10 14 140
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 15 5 75
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 20 5 100
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 2 6
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 20 2 40
Toplam İş Yükü (Saat) 511
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez çalışmasının önemini öğrenme Tartışmalı Ders
2 Tez konusu tespiti için kaynak tarama Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
3 Tez araştırması ile ilgili kaynakların seçilmesi Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
4 Belirlenen konu hakkında kütüphane araştırması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
6 Belirlenen konu hakkında tartışma yapılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
8 Belirlenen konu hakkında internet taraması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
9 Kaynaklar hakkında tartışma yapılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
8 Belirlenen konu hakkında internet taraması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 4