Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | TDE5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve sınıf dışı çalışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR Prof. Dr. Cihan ÖZDEMİR Prof. Dr. İbrahim TAŞ Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK Prof. Dr. Oktay Selim KARACA Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ Doç. Dr. Zemire GULCALI Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK |
Amaç |
Tez çalışması için kaynakları ve metotları öğrenme |
Ders İçeriği |
Tez çalışması |
Ders Kaynakları |
ARMAY, U. (1981). Bilimsel Araştırma ve Teknikleri El Kitabı, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
50
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
50
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 10 | 14 | 140 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 15 | 5 | 75 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 20 | 5 | 100 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 511 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez çalışmasının önemini öğrenme | Tartışmalı Ders |
2 | Tez konusu tespiti için kaynak tarama | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
3 | Tez araştırması ile ilgili kaynakların seçilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Belirlenen konu hakkında kütüphane araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
6 | Belirlenen konu hakkında tartışma yapılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
8 | Belirlenen konu hakkında internet taraması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | Kaynaklar hakkında tartışma yapılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
8 | Belirlenen konu hakkında internet taraması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |