| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeni Türk Edebiyatında Roman ve Hikâye I | TDE5051 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru-cevap gibi yöntem ve teknikler kullanılır. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Amaç |
Romanla ilgili genel bilgileri edinmek; örnekler üzerinde roman çözümlemesi yapmayı öğrenmek, Türk romanının ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri tespit etmek. |
| Ders İçeriği |
Romanın ortaya çıkışı Roman-gelenek ilişkisi Tanzimat dönemi Türk romanı Servet-i Fünun devri Türk romanı |
| Ders Kaynakları |
Moran, Berna. (1983) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, İstanbul, İletişim Yayınları.
Forster, M.E. (1982) Roman Sanatı, Çev. Ünal Aytür, İstanbul, Adam Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 12 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 12 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 12 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 12 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 12 | 12 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Romanın tanımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 2 | Dünya edebiyatında ortaya çıkışı, ilk örnekler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 3 | Türk edebiyatında romanın ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 4 | Romanın unsurları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 4 | Romanın unsurları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 6 | Romanda ve hikâyede anlatım teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 7 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Anlatım teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Anlatım teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Anlatım teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Hikaye Tahlilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | RomanTahlilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Romanla ilgili genel bilgileri edinebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Romanın dünya edebiyatında ortaya çıkışını ve ilk örnekleri tanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Türk edebiyatındaki ilk romanları tanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| ÖÇ-4 Bu türlerin dünya edebiyatındaki tipik örneklerini kaydeder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Roman çözümlemesi yapabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Romanla ilgili genel bilgileri edinebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Romanın dünya edebiyatında ortaya çıkışını ve ilk örnekleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk edebiyatındaki ilk romanları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| ÖÇ-4 Bu türlerin dünya edebiyatındaki tipik örneklerini kaydeder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Roman çözümlemesi yapabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |