| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeni Türk Edebiyatında Roman ve Hikâye II | TDE5052 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru- cevap gibi yöntem ve teknikler kullanılır. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Romanla ilgili genel bilgileri edinmek; örnekler üzerinde roman çözümlemesi yapmayı öğrenmek, Türk romanının ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri tespit etmek. |
| Ders İçeriği |
Meşrutiyet dönemi Türk romanı ve hikâyesi Cumhuriyet dönemi Türk romanı ve hikâyesi |
| Ders Kaynakları |
Moran, Berna. (1994) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 2, İstanbul, İletişim Yayınları.
Naci, Fethi. (1998) 60 Türk Romanı, İstanbul, Oğlak Yayınları. Forster, M.E. (1982) Roman Sanatı, Çev. Ünal Aytür, İstanbul, Adam Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Meşrutiyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 1 | Meşrutiyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 3 | Meşrutiyet dönemi Türk romanının özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Meşrutiyet dönemi Türk hikayesinin özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Hikaye çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Cumhuriyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 9 | Cumhuriyet dönemi sosyal, siyasal, kültürel ortam | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Roman çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Cumhuriyet dönemi Türk hikayesinin özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
| 7 | Hikaye çözümlemesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Meşrutiyet dönemi hakkında bilgi edinilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Meşrutiyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Cumhuriyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Roman çözümleme yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hikaye çözümleme yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Meşrutiyet dönemi hakkında bilgi edinilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Meşrutiyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Cumhuriyet dönemi romanı hakkında bilgi edinilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Roman çözümleme yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hikaye çözümleme yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |