| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Buğdaygil Yem Bitkileri | TRB313 | 5 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme, laboratuvar da bitkileri tanıtma, arazide uygulama yapmak |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR |
| Amaç |
Bu dersin amacı buğdaygil yembitkilerini tanıtmak, kaba yem olarak önemlerini belirtmek, yeşil alan ve çevre düzenlemedeki rolleri hakkında bilgi vermek |
| Ders İçeriği |
Yembitkilerinin önemi, buğdaygil yembitkilerinin önemi, bazı buğdaygil yembitkilerinin tarımı, kültürü, hayvan beslemedeki önemleri, örneğin, Lolium, Agropyron, Phleum, Alopecurus, Poa, Festuca, Brom ve Dactylis cinsleri |
| Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi kaynağı
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 10 | 40 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 8 | 6 | 48 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 3 | 9 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Yem bitkilerinin önemi | Ders |
| 3 | Buğdaygil yem bitkilerinin önemi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Bazı buğdaygil yem bitkilerinin tarımı | Problem Çözme |
| 5 | Kültürü, hayvan beslemedeki önemleri | Problem Çözme |
| 6 | Lolium cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 6 | Lolium cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 8 | Agropyron cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 9 | Phleum cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 10 | Alopecurus cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 11 | Poa cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 12 | Festuca cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 13 | Brom cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | Problem Çözme |
| 14 | Dactylis cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Buğdaygil yem bitkilerinin öneminin kavranmasI | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Buğdaygil yem bitkilerinin genel özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olunması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tarımı ile ilgili bilgi sahibi olunması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Buğdaygil yem bitkilerinin öneminin kavranmasI | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | ;
| Buğdaygil yem bitkilerinin genel özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olunması | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | ;
| Tarımı ile ilgili bilgi sahibi olunması | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4,33 | 5 | 4,33 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3,33 | 1 |