Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Münavebe | TRB337 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme ve arazi uygulamaları |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE |
Amaç |
Münavebenin amaç ve önem ve tekniklerinin öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Tarımın tanımı ve önemi, geleneksel tarım, sürdürülebilir tarım ile ekolojik tarım hakkında bilgiler ve karşılaştırmalar, ülkemizin tarım bölgelerinin iklim, toprak ve tarım özelliklerine göre incelenmesi, bu bölgelerde uygulanan tarım sistemlerin ve ekim nöbetinin karşılaştırılması, günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri, ekim nöbetinde yer alacak bitkilerin allelopatik ilişkileri, kültür bitkileri ve yabancı otların bitki salgıları, bitkitoprak ilişkilerini inceleyen ve içeren genel bilgiler. Ekim nöbetine ilişkin yapılan araştırmalar, tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi. |
Ders Kaynakları |
• Algan, N. ve İ. Duman.1998. Ekolojik Tarımda Rotasyon (Ekim Nöbeti). Ekolojik Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Bornova, İZMİR • Ceylan, A. 1994. Tarla Tarımı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 491, 520 s. • Anaç, D. ve B. Okur. 1998. Toprağın Verimliliğinin Doğal Yollar ile Artırılması. Ekolojik Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Bornova, İZMİR, Sayfa: 37-73.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarımın tanımı ve önemi | Ders |
2 | Geleneksel Tarım | Ders |
3 | Geleneksel tarım, sürdürülebilir tarım ile ekolojik tarım hakkında bilgiler ve karşılaştırmalar | Ders |
4 | Ülkemizin tarım bölgelerinin iklim, toprak ve tarım özelliklerine göre incelenmesi | |
5 | Bu bölgelerde uygulanan tarım sistemlerin ve ekim nöbetinin karşılaştırılması | Ders |
6 | Günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri | |
6 | Günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri | |
8 | Ekim nöbetinde yer alacak bitkilerin allelopatik ilişkileri | |
9 | Kültür bitkileri ve yabancı otların bitki salgıları | |
10 | Bitki- toprak ilişkilerini inceleyen ve içeren genel bilgiler | |
11 | Ekim nöbetine ilişkin yapılan araştırmalar | |
13 | Tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi. | Ders |
13 | Tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi. | Ders |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Münavebe tekniklerinin ve öneminin kavranması, ürün planlama becerisinin kazanılması | |||
Münavebenin Faydaları |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Münavebe tekniklerinin ve öneminin kavranması, ürün planlama becerisinin kazanılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Münavebenin Faydaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |