| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Lif Bitkileri Yetiştiriciliği | TRB437 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders Verme |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı başta pamuk olmak üzere bitkisel liflerin Dünyada ve Ülkemizde ekonomik önemlerini, sorunlarını, modern yetiştirme tekniklerini, ıslah yöntemlerini, az oranda da olsa pazarlama ve sorunlarını öğrencilere aktarmaktır |
| Ders İçeriği |
Lif bitkileri yetiştiriciliği |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitapla
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 12 | 24 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Lif bitkilerine giriş; Tekstil endüstrisinde kullanılan lifler ve bunların ekonomik önemi | Ders |
| 2 | Pamuk, kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti | Ders |
| 3 | Pamuğun taksonomisi, yabani ve kültür türleri | |
| 4 | Pamuğun adaptasyonu; iklim ve toprak isteği | |
| 5 | Pamuk yetiştirme tekniği; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti | |
| 6 | Pamuk yetiştirme tekniği; ekim ve bakım işlemleri | |
| 7 | Pamuk hasadı ve kütlünün çırçırlanması | |
| 8 | Liflerin pazara hazırlanması | Ders |
| 9 | Pamuk ıslahı | |
| 10 | Keten yetiştirme tekniği | |
| 11 | Kenevir yetiştirme tekniği | |
| 12 | Keten ve kenevirin hasadı | |
| 13 | Jüt, kenaf ve rami yetiştirme tekniği | Ders |
| 14 | Manila ve sisal kendirlerinin yetiştirme tekniği |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Başta pamuk olmak üzere bitkisel lifleri tanıyabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Diğer lif bitkilerinin yetiştirme tekniklerini bilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kenevirin yetiştirme tekniklerini bilme ve bunları çiftçilere öğretebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Pamuğun modern yetiştirme tekniklerini bilme ve bu teknikleri çiftçilere öğretebilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Pamukta Islah yöntemlerini bilme ve uygulayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Başta pamuk olmak üzere bitkisel lifleri tanıyabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Diğer lif bitkilerinin yetiştirme tekniklerini bilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kenevirin yetiştirme tekniklerini bilme ve bunları çiftçilere öğretebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Pamuğun modern yetiştirme tekniklerini bilme ve bu teknikleri çiftçilere öğretebilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Pamukta Islah yöntemlerini bilme ve uygulayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |