| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yemeklik Tane Baklagiller | TRB306 | 6 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | ders verme |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin temel amacı Tarla Bitkileri Bölümü öğrencilerine yemeklik tane baklagil türlerini tanıtmak, bu türlerin yetiştirme tekniklerini öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
yemeklik tane baklagil yetiştiriciliği |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 10 | 40 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yemeklik tane baklagillerin insan, hayvan ve beslenmesindeki önemi ile toprak verimliliğini koruma, arttırma ve ekim nöbeti yönünden önemi | |
| 2 | Yemeklik tane baklagillerin Dünya’da ve Türkiye’de ekonomik önemi | |
| 3 | Yemeklik tane baklagillerin adaptasyonu | |
| 4 | Yemeklik tane baklagillerin köklerinde nodül oluşumu ve azot tespiti | Ders |
| 5 | Nodül oluşumunu ve azot tesbitini etkileyen makro ve mikro besin elementleri ile fiziksel faktörler | |
| 6 | Bakteri aşılaması ve yararları | |
| 7 | Mercimeğin ekonomik önemi ve Yetiştiriciliği | Ders |
| 8 | Genel Tekrar | Ders |
| 9 | Nohutun ekonomik önemi ve yetiştiriciliği | |
| 10 | Fasulyenin ekonomik önemi ve yetiştiriciliği | |
| 11 | Baklanın ekonomik önemi ve yetiştiriciliği | Ders |
| 12 | Bezelyenin ekonomik önemi ve yetiştiriciliği | |
| 13 | Börülcenin ekonomik önemi ve yetiştiriciliği | |
| 14 | Genel Tekrar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yemeklik tane baklagil kültürü yapılan tarlalarda köklerde nodül oluşması ve maksimum azot fiksasyonu için toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerinin nasıl olması gerektiğine ilişkin bilgilere sahip olma; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bölge üretim desenine yemeklik tane baklagilleri kazandırabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması Laboratuar Ders | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
| Yemeklik tane baklagil (mercimek, nohut, fasulye, bakla, bezelye ve börülce) yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olma; | Yazılı Sınav | Laboratuar Ders | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
| Yemeklik tane baklagillerin morfolojik ve agronomik özelliklerini tanıma; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma |
| Yemeklik tane baklagil tarımının toprak verimliliğini koruma, arttırma ve ekim nöbeti yönünden önemi konusunda bilgi sahibi olma; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yemeklik tane baklagil kültürü yapılan tarlalarda köklerde nodül oluşması ve maksimum azot fiksasyonu için toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerinin nasıl olması gerektiğine ilişkin bilgilere sahip olma; | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | ;
| Bölge üretim desenine yemeklik tane baklagilleri kazandırabilme; | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | ;
| Yemeklik tane baklagil (mercimek, nohut, fasulye, bakla, bezelye ve börülce) yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olma; | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | ;
| Yemeklik tane baklagillerin morfolojik ve agronomik özelliklerini tanıma; | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | ;
| Yemeklik tane baklagil tarımının toprak verimliliğini koruma, arttırma ve ekim nöbeti yönünden önemi konusunda bilgi sahibi olma; | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 3,8 | 4,4 | 3 | 3,4 | 5 | 4 | 5 | 3,6 | 2,2 | 2,8 | 3 | 1,2 | 3 |