EN
  • Anasayfa
  • TRB401 Bitirme Ödevi I (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRB401 - Bitirme Ödevi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Ödevi I TRB401 7 0 + 4 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, arazi çalışmaları
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR
Amaç

Bu dersin amacı; üç yıl boyunca tarla bitkileri hakkında bilgi edinen 4. Sınıf öğrencilerinin aldıkları bir proje konusunu tek başlarına veya grup olarak araştırmalarını sağlamaktır. Böylece öğrenciler, bir proje konusunu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu araştırmayı bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler.

Ders İçeriği

Tarla denemesi kurmak, yürütmek, sonuçlarını analiz edip bir ödev hazırlamak

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 12 48
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bitirme ödevinin konusu ile ilgili görüşme
2 Bitirme ödevinin konusu ile ilgili görüşme
4 Bitirme ödevinin konusu ile ilgili kaynak tarama
4 Bitirme ödevinin konusu ile ilgili kaynak tarama
11 Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama
11 Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama
11 Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama
11 Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama
11 Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama
11 Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama
11 Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama
12 Gözlem ve ölçümleri yapma
13 Gözlem ve ölçüm yapma
14 Sonuçları değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl planlanacağını öğrenir, bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl yürütüleceğini öğrenir
Projeden elde ettiği sonuçları başkalarına aktarır
Projeden elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilir
Projeden elde ettiği sonuçları kavrar ve yorumlar
Tarla bitkileri hakkındaki bir araştırma projesini nasıl gerçekleştirebileceğini öğrenir, projeyi yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl planlanacağını öğrenir, bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl yürütüleceğini öğrenir - - - - - - - - - - - - - - -
Projeden elde ettiği sonuçları başkalarına aktarır - - - - - - - - - - - - - - -
Projeden elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilir - - - - - - - - - - - - - - -
Projeden elde ettiği sonuçları kavrar ve yorumlar - - - - - - - - - - - - - - -
Tarla bitkileri hakkındaki bir araştırma projesini nasıl gerçekleştirebileceğini öğrenir, projeyi yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenir - - - - - - - - - - - - - - -