Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi I | TRB401 | 7 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, arazi çalışmaları |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR |
Amaç |
Bu dersin amacı; üç yıl boyunca tarla bitkileri hakkında bilgi edinen 4. Sınıf öğrencilerinin aldıkları bir proje konusunu tek başlarına veya grup olarak araştırmalarını sağlamaktır. Böylece öğrenciler, bir proje konusunu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu araştırmayı bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler. |
Ders İçeriği |
Tarla denemesi kurmak, yürütmek, sonuçlarını analiz edip bir ödev hazırlamak |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 12 | 48 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili görüşme | |
2 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili görüşme | |
4 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili kaynak tarama | |
4 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili kaynak tarama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
12 | Gözlem ve ölçümleri yapma | |
13 | Gözlem ve ölçüm yapma | |
14 | Sonuçları değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl planlanacağını öğrenir, bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl yürütüleceğini öğrenir | |||
Projeden elde ettiği sonuçları başkalarına aktarır | |||
Projeden elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilir | |||
Projeden elde ettiği sonuçları kavrar ve yorumlar | |||
Tarla bitkileri hakkındaki bir araştırma projesini nasıl gerçekleştirebileceğini öğrenir, projeyi yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl planlanacağını öğrenir, bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl yürütüleceğini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Projeden elde ettiği sonuçları başkalarına aktarır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Projeden elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Projeden elde ettiği sonuçları kavrar ve yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarla bitkileri hakkındaki bir araştırma projesini nasıl gerçekleştirebileceğini öğrenir, projeyi yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |