Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kırsal Yerleşim Planlaması | ZDF214 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı kırsal yerleşimi oluşturan öğeleri tanıtmak ve kırsal yerleşimleri geliştirilmeyi, kırsal yerleşim birimlerini planlanmayı, fiziksel planlama sorunlarını analiz etmeyi ve çözüm önerilerini geliştirmeyi öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Yerleşimler ve yerleşim etkenleri, kırsal yerleşimlerin fiziksel yapısı, kırsal alanda yerleşim şekilleri, kırsal alan planlaması, Türkiye’de kırsal yerleşimlerin özellikleri, köy fiziksel planlaması, tarımsal işletme merkezinin planlanması. |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi notları
1. Arıcı, İ., Yaslıoğlu, E., 2009. Kırsal Yerleşim Planlaması, U.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Notları No:104, 88S. 1. Arıcı, İ., Yaslıoğlu, E., 2009. Kırsal Yerleşim Planlaması, U.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Notları No:104, 88S. 2. Yalan, E., C. Finkenl, L. Guttman, C. Jacobsen 1972. The Modernization of Traditional Agricultural Villages. Publication on Problems of regional Development II. Settlement Study Center, Rehovot, ISRAEL. 3. Farmstead Planning Handbook 1982. Midwest Plan Services, Iowa State University, Ames, ABD. 4. Glück, A. ve H. Magel 1990. Das Land hat Zukunft Neue Perspektiven für Laendliche Raeume, Jehle Verlag, München. 5. Kurowski, E. 1981. Gestaltwandel laendlicher Siedlungen. Landwirschaftsverlag GmbH 4400, Münster, Hiltrup. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Kırsal yerleşimin tanımı, yerleşim ve yerleşim faktörler, kırsal yerleşim planlamasının tanımı ve kırsal yerleşim planlamasında genel esaslar | Ders |
3 | Türkiye’ de köy imarına ilişkin yasal düzenlemeler | Ders |
4 | Türkiye’ de köy imarına ilişkin yasal düzenlemeler ve yeni yapısal düzenlemeler | Ders |
5 | Kırsal yerleşim tipleri ve google üzerinden yerleşim tiplerinin izlenmesi | Ders |
6 | Türkiye’deki kırsal yerleşimlerde yapısal durum | Ders |
7 | Kırsal alan planlaması,kırsal bölgelerde planlama sorunları, kırsal alan bölge planlamasının amaçları ve ilkeleri | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kırsal alan planlamasının öğeleri, kırsal alan bölge planlama sahasının büyüklüğünün saptanması, kırsal bölge planlama çalışmalarındaki planlama yöntemleri | Ders |
10 | Merkezi köyün tanımı, planlamadaki yeri ve amaçları, merkezi köylerin seçim kriterleri | Ders |
11 | Köy yenilemesinin tanımı, amaçları, köy yenilemesinin görevleri | Ders |
12 | Köy yerleşim yerinin seçimi, köy yerleşme planının hazırlanması, köy fiziksel planlamasının genel öğeleri | Ders |
13 | Köy yenileme çalışmasının gerçekleştirilmesi, köy yenileme planın hazırlanması, köy yenileme planın uygulanması | Ders |
14 | İşletme merkezi yerinin seçimi, işletme merkezi yerinin seçiminde etkili olan faktörler | Ders |
15 | Yarıyıl sonu final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’ de kırsal alana yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, yeni yasal düzenlemede kırsal alanlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kırsal yerleşim yerlerinin ( köylerin) kırsal kalkınmadaki önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kırsal alanda kırsal alanın düzenlenmesi ve fiziksel planlamanın mantığını kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kırsal alanın geliştirilmesine yönelik fiziksel önlemleri kavrama | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Geleneksel yerleşim yerlerini (köylerin) iyileştirebilmesi -köy yenilemesini kavrama | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’ de kırsal alana yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, yeni yasal düzenlemede kırsal alanlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kırsal yerleşim yerlerinin ( köylerin) kırsal kalkınmadaki önemini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kırsal alanda kırsal alanın düzenlenmesi ve fiziksel planlamanın mantığını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kırsal alanın geliştirilmesine yönelik fiziksel önlemleri kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Geleneksel yerleşim yerlerini (köylerin) iyileştirebilmesi -köy yenilemesini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |