| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Münavebe | ZDF331 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ekim nöbeti hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi |
| Ders İçeriği |
Geleneksel tarım, Sürdürülebilir tarım ve Ekim nöbeti |
| Ders Kaynakları |
• Algan, N. ve İ. Duman.1998. Ekolojik Tarımda Rotasyon (Ekim Nöbeti). Ekolojik Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Bornova, İZMİR • Ceylan, A. 1994. Tarla Tarımı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 491, 520 s. • Anaç, D. ve B. Okur. 1998. Toprağın Verimliliğinin Doğal Yollar ile Artırılması. Ekolojik Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Bornova, İZMİR, Sayfa: 37-73.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarımın tanımı ve önemi | Ders |
| 2 | Geleneksel Tarım | Ders |
| 3 | Geleneksel tarım, sürdürülebilir tarım ile ekolojik tarım hakkında bilgiler ve karşılaştırmalar | Ders |
| 4 | Ülkemizin tarım bölgelerinin iklim, toprak ve tarım özelliklerine göre incelenmesi | Ders |
| 5 | Bu bölgelerde uygulanan tarım sistemlerin ve ekim nöbetinin karşılaştırılması | Ders |
| 6 | Günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri | Ders |
| 6 | Günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri | Ders |
| 8 | Ekim nöbetinde yer alacak bitkilerin allelopatik ilişkileri | Ders |
| 9 | Kültür bitkileri ve yabancı otların bitki salgıları | Ders |
| 10 | Bitki- toprak ilişkilerini inceleyen ve içeren genel bilgiler | Ders |
| 11 | Ekim nöbetine ilişkin yapılan araştırmalar | Ders |
| 13 | Tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi. | Ders |
| 13 | Tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi. | Ders |
| 14 | Genel Tekrar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Geleneksel Tarım hakkında bilgi kazanılması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sürdürülebilir tarım ve organik tarım hakkında bilgi edinilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Münavebe hakkıda bilgi edinilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |