| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Örtü Altı Yetiştiriciliği | BAH320 | 6 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamze KAYA (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Seracılık işletmelerinde bulunan her türlü yapı ve tesislerin planlanması ve öğrencilere örtüaltı yetiştiricilik becerilerinin kazandırılması. |
| Ders İçeriği |
Örtü altı yetiştiriciliğine giriş, örtü altı yetiştiriciliğinin ülkemiz tarımı içindeki yeri , örtü altında yetiştirilen türler, örtü altı yetiştiricilikte kullanılan sistemler, yetiştirme teknikleri, örtü altı yetiştiriciliğinin avantajları. |
| Ders Kaynakları |
Sevgican, A, Örtüaltı Sebzeciliği (Topraklı Tarım), Cilt L, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlan No: 528, İzmir, 2002.
Sevgican, A., Örtüaltı Sebzeciliği (Topraksız Tarım), Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlan No: 526, İzmir, 2003. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş -Örtüaltı yetiştiriciliğin tanıtımı, yayılışı, girdileri ve önemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 2 | Yetiştirme ortamları | |
| 3 | Toprak ve toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri yönüyle örtüaltı yetiştirciliğe uygunluğu | |
| 4 | Diğer yetiştirme ortamları (topraksız yetiştiricilikte kullanılan), sınıflandırılmaları, özellikleri ve örtüaltı yetiştirciliğe uygunluğu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 5 | Harçlar, hazırlanmaları, karışımları ve gübrelenmeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 6 | Seraların planlanmasında etkili olan iklim faktörleri, toprak ve topoğrafya faktörleri ve sosyo-ekonomik faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 7 | Seraların planlanması, sera yerinin seçimi, seraların boyutlandırılması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 8 | Seracılık işletmelerinde işletme merkezinin planlanması, sera içinin düzenlenmesine ilişkin prensipler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 9 | Seralarda çevre koşullarının düzenlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | Seralarda havalandırma sistemlerinin planlanması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Seralarda soğutma sistemlerinin planlanması, Seralarda ısıtma sistemlerinin planlanması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 12 | Seralarda sulama ve drenaj sistemlerinin planlanması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | Seralarda kullanılan yapı malzemeleri ve yapı elemanları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 14 | Ülkemizde ve gelişmiş ülkelerdeki uygulamalar, öğretim programının değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sera işletmesi için uygun yer seçimi yapabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Farklı amaçlara uygun sera tipine karar verebilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Serada iklimlendirmeyi yönetebilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Serada sebze yetiştiriciliği yapabilme ve yönetebilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bu alandaki yeniliklere açık olma, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |