EN
  • Anasayfa
  • BAH320 Örtü Altı Yetiştiriciliği (2025 - 2026 / 6. Yarıyıl)
  • EN
BAH320 - Örtü Altı Yetiştiriciliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Örtü Altı Yetiştiriciliği BAH320 6 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BAHÇE BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gamze KAYA (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren
Amaç

Seracılık işletmelerinde bulunan her türlü yapı ve tesislerin planlanması ve öğrencilere örtüaltı yetiştiricilik becerilerinin kazandırılması.

Ders İçeriği

Örtü altı yetiştiriciliğine giriş, örtü altı yetiştiriciliğinin ülkemiz tarımı içindeki yeri , örtü altında yetiştirilen türler, örtü altı yetiştiricilikte kullanılan sistemler, yetiştirme teknikleri, örtü altı yetiştiriciliğinin avantajları.

Ders Kaynakları Sevgican, A, Örtüaltı Sebzeciliği (Topraklı Tarım), Cilt L, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlan No: 528, İzmir, 2002.
Sevgican, A., Örtüaltı Sebzeciliği (Topraksız Tarım), Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlan No: 526, İzmir, 2003.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş -Örtüaltı yetiştiriciliğin tanıtımı, yayılışı, girdileri ve önemi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Yetiştirme ortamları
3 Toprak ve toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri yönüyle örtüaltı yetiştirciliğe uygunluğu
4 Diğer yetiştirme ortamları (topraksız yetiştiricilikte kullanılan), sınıflandırılmaları, özellikleri ve örtüaltı yetiştirciliğe uygunluğu Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Harçlar, hazırlanmaları, karışımları ve gübrelenmeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Seraların planlanmasında etkili olan iklim faktörleri, toprak ve topoğrafya faktörleri ve sosyo-ekonomik faktörler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Seraların planlanması, sera yerinin seçimi, seraların boyutlandırılması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Seracılık işletmelerinde işletme merkezinin planlanması, sera içinin düzenlenmesine ilişkin prensipler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Seralarda çevre koşullarının düzenlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 Seralarda havalandırma sistemlerinin planlanması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Seralarda soğutma sistemlerinin planlanması, Seralarda ısıtma sistemlerinin planlanması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Seralarda sulama ve drenaj sistemlerinin planlanması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Seralarda kullanılan yapı malzemeleri ve yapı elemanları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Ülkemizde ve gelişmiş ülkelerdeki uygulamalar, öğretim programının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sera işletmesi için uygun yer seçimi yapabilme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Farklı amaçlara uygun sera tipine karar verebilme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Serada iklimlendirmeyi yönetebilme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Serada sebze yetiştiriciliği yapabilme ve yönetebilme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bu alandaki yeniliklere açık olma, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ortalama Değer - - - - - - - - - - -